Kondomer?
Skulle ni kunna tipsa om de tunnaste, bästa kondomerna ni provat? Min pojkvän har väldigt svårt att komma med kondom, och jag får ont om vi håller på för länge… Eller om ni kan tipsa om någonstans man kan köpa flera sorter och prova vore det ännu bättre!
Medarbetare på Skor iFokus
Om jag minns rätt har Kondomkungen en del paket med olika sorter i. Kanske något att prova? :)
#1 tyckte inte att jag hittade något.. Får leta lite till!
det finns ju annars plastkondomer det kanske vore något o prova?
Kondomkungen har alla möjliga varianter på kondomer så ta o kolla en gång till där
#3 är de tunnare tro?
Ja, plastkondomerna är tunnare. Testat eftersom jag inte tål latex.
#4 ja tunnare och helt annan känsla än latex…mina manliga partners brukar föredra plast istället för latex
nackdelen är att dom är lite dyrare runt 5 st för 100 kr men enligt mig definitivt värt att testa
#5 plats kondomer är mycket tunnare men mycket större chans att den spricker så de är inget att rekomendera! :)
Får läsa på lite om plastkondomer helt enkelt! Tack för tipsen!
Får läsa på lite om plastkondomer helt enkelt! Tack för tipsen!
#7 ta och läs på lite innan du skriver är du snäll….
var har du ens hittat det påståendet…det är inte sant nånstans
tror du verkligen att det får säljas kondomer som har stor chans att spricka??
såhär står det på RFSU:s hemsida för deras plastkondomer:
100% individually and electronically tested. RFSU Quality – our condoms meet and exceed worldwide quality standards.
#10 tycker inte du borde vara så himla otrevlig. Å ja jag har läst de! Så sluta skriv vara så otrevlig. Det är inte precis ett påhitt jag hittat på. Utan jag hat läst de med egna ögon!
#11 har svårt att förstå att jag är otrevlig när jag försöker informera…
tycker det är mer beklagligt med osanningar som vissa kanske kan ta för sanning….
har du läst länken om du inte har gjort det så föreslår jag att du gör det…..
#11 Ange gärna källa.
Men herregud. Vad är de med er folk? Finns de ingen vänlighet i de ni skriver? Jag kan tyvärr inte hitta källa då de inte var ifrån min mobil men försökt hitta. Men jag vet att de stod på kondomkungen.se och vi var 2 som läste de!
#14 Har du läst länken i #10?
#15 mina ögon lurar mig inte. Vi var 2 som läste de. Aja skit samma, ingen som tror en ändå.
#14 Allt man läser på internet är inte sant dock, viktigt att kolla vart man har läst det och att hänvisa till källan, kan lätt bli fel annars.
Googlade lite och det stod att plastkondomer har högre risk att spricka eftersom att de är mycket tunnare och att de inte tål lika mycket friktion. Låter logiskt, är inte säker på om det stämmer dock. Läst på preventivmedel.com :)
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
#17 Det låter även självklart i mina öron att en tunnare kondom spricker lättare. Man kan alltid testa och vore fallet så då finns de dagen efter piller :) Jag läste de på kondomkungen.se men kan inte hitta de nu :)
#16 Jag påstår ingenstans att ni inte har läst det. Bad om källan så man kunde läsa om det.
#19 Jag har försökt att hitta de Exakt jag läste. Men hittar de ej.
#19 Jag har försökt att hitta de Exakt jag läste. Men hittar de ej.
Jag får också gärna källa på det! För om så är fallet så vill man kanske inte testa… Än så länge är det dock ingen fara om kondomen spricker, vi gör det här för att jag ev kan sluta med p-ring (skulle vara skönt att slippa hormonerna) och jag kommer inte sluta med det förrän vi är säkra på att kondom fungerar för oss! :)
#22 Men som jag skrev åvan så är de ju tunnare än vanliga kondomer. De e ju klart att risken är större på den tunnare att dem spricker än den tjockare…
Man kan inte alltid utgå ifrån att nåt som är tunnare är svagare, det handlar om materialet. Olika material har olika kapacitet.
Finns lite att läsa på Wikipedia, om man nu känner att det är en okej källa för tillförlitlighet
#23 har det bara att göra med att de är tunna? För då borde det väl gälla alla tunna kondomer tänker jag…
#25 Vet ej, säkert så som nr 24 säger :)
Det är precis som #24 säger att det inte handlar om tjockleken utan om materialet. Ett av de starkaste material vi känner till är tex spindeltråd, en kondom gjord i det materialet skulle vara enormt tunn men väldigt tålig. Nu är det nog ingen som satsar på att ta fram en sådan kondom, men principen kvarstår.
Eftersom det inte ens går att hitta nån pålitlig källa på att just plastkondomer är mindre säkra så tycker i alla fall att jag man ska utgå ifrån infon om produkten som finns på deras hemsida…..
jag eller tja mina manliga partners har använt plastkondomer i över 10 år nu och aldrig nånsin har vi haft problem med att kondomerna går sönder
sen slutligen såvitt jag vet så är kraven rätt hårda här i Sverige och jag har svårt att tro att det får säljas bristfälliga kondomer hade det varit så att det hade blivit ett stort problem med att kondomerna går sönder så är jag tämlligen säker på att kondomerna fick säljförbud….
och vilket ramaskri det hade blivit och en massa oönskade graviditer bland annat….. 🤔
Säger som #28, tror inte RFSU skulle marknadsföra en undermålig kondom på sin sida och i sitt namn inte.