Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettsamlevnad
Läst 1974 ggr
hhejlollo
0

Hur frågar man?

Hej!

Hur frågar man om man ska flytta ihop? Jag sover alltid hos min pojkvän och sover i min lägenhet MAX 3 dagar i veckan, jag börjar tycka det är onödigt att sitta och betala på en lägenhet jag i princip aldrig är i och när jag vill bo med min pojkvän.

Jag är rädd att han kanske inte är redo och jag vet inte hur man tar upp frågan på ett bra sätt.. Någon som kan hjälpa mig?Oberörd

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

ChristineL
12

Jösses, vad har ni för relation om ni inte kan prata om att bli sambos? 😮 Bland mig och mina vänner faller det sig naturligt att man pratar om framtiden med sin partner.

MsSofieG
0

Jag och min kille bara pratade om det rakt ut, det har vi gjort från allra första början :) Så var inte rädd, att fråga skadar ju ingen och det värsta som kan hända är att han säger att han inte är redo. Och då är det ju bara att bita i det sura äpplet då.

Karmatarerskanise
1

Bara fråga hur han ser pp det.

[Udoon]
3

är väl bara att fråga? värsta som kan hända är att han säger nej. säger han "nej, men kanske senare", då vet du ju det, och säger han att han aldrig vill flytta ihop så har du ju ett val att göra där, beroende på hur viktigt samboskap är för dig.

javetinte
1

De är nog inget som kan gå snett om du frågar. Om de inte är så att ni bara varit tillsammans i typ en månad men de lät inte så. Jag och min pojkvän kan prata om de. Dock så är de ju lite och drömma om än för mej eftersom jag e 15 å han 16. Men nån gång blir ju de med. Och är man lite äldre så är de ju lite mer naturligt att flytta ihop.

Tänk om din kille bara väntar på att du ska fråga för att han inte vill tränga sej på? (;

X2015X
2

du kanske kan dra upp de lite smygande. Typ när du länner att de är läge bara säga att "ja skulle kunna hjälpa dig med hyran, eftersom jag är här så ofta :)" lite lurigt.

Kanske han svarar med att de kanske lika bra att ni bor tillsammans. 

Beroende på hans reaktion tar du sedan upp att de känns onödigt att betala för ett ställe man aldrig är på :) Så vidare.

Kanske inte blir lika "på" som att fråga "ska vi flytta ihop" de skrämmer en kanske lite mer ja vet inte :) Så hade nog jag gjort!