Mens borta
Hej Tänkte bara kolla om detta är vanligt eller om jag ska kolla upp de. Jag har ätit p piller i 2 år. Slutade i december , borde haft min mens den 16/1 men ingen mens i sikte. Jag och min pojkvän försöker skaffa barn men har gjort 2 grav test från rsfu som visade negativt. Men det kanske tar sin lilla tid innan mensen kommer tillbaka men detta gör mig självklart lite orolig. Det konstiga är att varje dag känns de som den ska komma. Gör inte ont eller så men känslan som infinner sig vid nedre magen är detsamma så går och tror hela tiden att den är på väg och har slösat en väldans massa trosskydd bara för att va säker. Är de vanligt? Hur lång tid tog de för er innan den kom tillbaka efter hormon medel? Kramar
När man mamma slutade med p-piller tog det över sex månader innan mensen kom tillbaka.
//Jessie
Gravtesten är ju heller inte tillförlitliga precis i början av en eventuell graviditet. Ta det lugnt. Försök koppla bort detta ett tag. Gör ett gravtest igen om två veckor om mensen inte kommit, eller strunta i det helt. Vad har du att stressa över? :-)
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Du har fått flera svar inne på gravidsajten, men jag skriver här också ;)
Det är normalt att det tar ett år för kroppen att komma tillbaka som den var innan man började med hormonmedel. Du känner inte din kropp än och att försöka skaffa barn innan är ju rätt lönlöst egentligen, om du inte verkligen känner av när du har äl.
/Christine
Lönlöst är väl lite hårt? Det går ju att ha oskyddat sex helt enkelt och förr eller senare blir dom flesta gravida… Men att det kan ta nåt år eller mer verkar vara vanligt, så det är nog bäst att lugna ner förväntningarna på att det ska hända direkt.
#4 - Att försöka skaffa barn och ha oskyddat sex är för mig skilda saker.
/Christine
För mig är oskyddat sex för att man gärna vill ha barn ungefär samma som att försöka skaffa barn. Åtminstone skulle jag använda mig av det förhållningssättet det första år eller två. Eller hur tänkar du #5 menar du hålla koll på när det är ägglossning, försöka ha sex vid rätt tillfälle o sånt?
#6 -Ja, men precis! jag vet hur ledsen man blir av att gång på gång på gång få negativt, så jag säger det bara i alla välmening. Ta det lugnt, njut av varandra och lära känna din kropp innan ni försöker på riktigt.
/Christine
Tack för alla svar och tips! :) Men jag undrar om de ska kännas såhär? Känns i magen att mensen är på gång men den kommer inte
Så har det känts för mig då jag varit gravid, men det kanske också kan bero på att systemet håller på att komma igång. Jag tycker du ska försöka slappna av och tänka på annat en vecka eller två.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
#8 - Finns inget "ska", men det är fullt normalt att det är så.
/Christine