Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettung-kvinna
Läst 961 ggr
PinkMist
2015-01-18 00:00
0

En extra vän

Vet inte om jag väljer rätt sajt, men jag testar i alla fall. Jag är en rätt ensam filur som egentligen trivs rätt bra med det. Har min lilla familj med man och barn som räcker gott och väl. Jag behöver ingen annan, saknar inga vänner, vill inte umgås med någon. Men så kommer dessa dagar då man bara vill prata av sig till någon. Någon som inte är ens man.. Men hur hittar man en sån person? Någon som bara vill skriva lite emellanåt, någon som finns där när dagarna är lite extra jobbiga att andas igenom? Var finns dessa personer? Jag vill självklart att det även ska gå åt andra hållet, jag vill också finnas där för någon ensam person som behöver någon extra person att ty sig till.. För det är just det jag känner mig. Ensam.. Jag har min man och han finns för mig, men det är något som saknas och.. Ja.. Jag vill helt enkelt ha en extra vän som man kan få skriva med ibland.. Finns det såna?

Saffran0Spice
2015-01-18 00:02
1

Det finns det absolut!
Du bör finna flera här och hitta ännu fler inne på Ensamhet.Ifokus🌺

[JenniN]
2015-01-18 00:06
1

Klart att det fortfarande finns sådana! 
Just det här med att skriva är väldigt lockande för mig, just det här med att aldrig känns tvång eller liknande på att man måste svara på en gång och sen också att man kan svara i sin takt. 
Jag har en bästa vän och det är min sambo, jag har andra vänner också. Men ingen som jag känner att jag litar fullt ut på eller som jag känner att jag vill dela med mig av allt till. 

När man umgås med någon så förväntas det alltid att man ska skratta på rätt tillfällen och svara rätt på vissa frågor och man hinner ofta inte ha någon betänketid där emellan. 

Om du vill så finns iallafall jag i PM .  :)

Ria74
2015-01-18 14:00
0

Känner väl igen mig i det du skriver. Jag har man och barn och saknar oftast inte någon. Men ibland hade det varit roligt att prata med någon annan om problem och glädjeämnen.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

PinkMist
2015-01-19 11:17
0

#1 =) Kanske ska testa där inne också. Funderade på det först men sajten såg tyvärr inte så aktiv ut :/

#2 Precis. Jag vill inte ha några tvång. Man måste absolut inte svara med en gång. Jag själv kan ibland behöva en tid på mig för att tänka ut vad jag ska svara. Det enda jag vill är ju att det ska komma ett svar till slut iaf. Så att det inte rinner ut i sanden. För det har det gjort med alla andra man har försökt få någon vettig kontakt med. Det är tråkigt.. 

#3 Ja, ibland vill man bara dela med sig av saker till någon annan. Få någon annans syn på saken om man har något problem eller bara är väldigt glad över något och man bara mååste dela med sig. Jag har aldrig haft en sån vän. 

Både #2 & #3 Ni får gärna skicka ett pm om ni känner för att skriva lite emellanåt =)

bohan85
2015-01-19 13:58
0

Känner också igen mig. Du får gärna PM:a mig om du vill. Jag är  i 30-års åldern lever med sambo och vi väntar vårt första barn.