Blödning
Hej allihopa! Jag har lite smått panik. Ända sedan 4 år tillbaka då min mens kom har jag haft regelbunden mens. Men nu fick jag min mens för 15 dagar sedan. Den slutade för 10 dagar sedan och i dag fick jag en blödning. Inte jättemycket men väldigt tydligt. Jag har haft oskyddat sex med min pojkvän(han har dock aldrig kommit i mig och jag vet om "försprutet") men vi har varit ihop i ett år och innan dess hade vi sex med oskulder och var oskulder själva så där finns det ingen risk för sjukdom. Då jag läste att blödning kunde tyda på infektion, som klamydia? Kan jag vara gravid? Är det för tidigt att testa sig? Jag har test hemma.
Tack på förhand! Orolig tjej
Trots den minimala risken för könssjukdom så ska jag och pojkvännen gå och testa oss nu för säkerhetsskull men kan jag ta graviditetstest redan nu?
Du kan ta ett gravtest tidigast dagen då nästa mens bör komma, antagligen är det bara en mellanblödning eller ägglossningsblödning.
/Christine
#2 Mellanblödning har jag aldrig någonsin haft. känns konstigt att det skulle komma nu? Ägglossningsblödning? aldrig hört om? :) aldrig haft. om det skulle vara så att det är så så blev jag väldigt fundersam att det kom nu..

När är din nästa mens beräknad? Man kan ta ett graviditetstest när nästa mensens första dag är beräknad. Du har inte ägglossning? Man kan få en liten blödning i samband med ägglossning.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
#4 Till den 30:e :)
Jo jag skulle haft ägglossning i de här dagarna. Men aldrig haft en ägglossningsblödning i hela mitt liv. Jag är ju ändå 17 och har haft mens sen dagen efter jag fyllde 13. Konstigt att det kommer nu. Hur länge varar en sådan blödning? :)
Bara för att man aldrig har haft mellanblödning tidigare betyder det inte att man inte kan få ;) Helt normalt att det blir så.
/Christine
Nej precis. Men kändes absolut konstigt att det skulle komma nu. blev förvånad. Tror dock inte det är en vanlig mellanblödning så jag ska vänta och se om mensen kommer. :) Vi ska även testa oss. :) För säkerhetsskull.
Är det en ovanlig mellanblödning då? ;)
/Christine
#8 Hahah ja så kan man ju också se det! 😃
Är lite orolig för att jag är gravid, mer så jag tänkte hihi! Men jag ska vänta på mensen, kommer den inte så testar jag mig. Kommer den så är jag ju säker! :D
Detta är väl inget akut?
#10 Nja, absolut kan du ändra rubriken om du vill det. Men jag hade otrolig panik och mamma funderade då att ringa ungdomsmottagningen och det började bli sent så jag ville ha snabba svar(på vad ni trodde) så vi kunde prata med Ungdomsmottagningen.
Jag fick min första mellanblödning som 19 åring så nog kan det komma från inegnstans om det vill sig ^^
#12 Okej, vad skönt att höra! :D