Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 912 ggr
Trollan92
3

Ringar under ögon

Jag har aldrig haft ringar under ögonen. Men fram tills jag flyttade. Vi renoverade lägenheten å sen flyttade in. En stressig tid å då fick jag mörka ringar under ögonen. Hur kan man höra för att få bort dem?

botakt
0

Man kan inte läka det. Sömn är väl en viktig faktor. Mycket sömn, lägg 2 skedar i frysen och lägg de över ögonen..

Banonym
0

När man väl fått det finns et inte mycket att göra, däremot kan man förhindra att det ska hända. Men om du googlar runt lite kanske du hittar ngt bra tips ;)

Jojaton
0

Stress, dåligt med sömn och vätska bidrar till att man får ringar under ögonen så om du ser till att koppla av, sova ordentligt och dricka mycket vatten så bör de bli bättre!

Johanna - Instagram

IceTee
0

Slappna av och drick mycket vätska! Se till att du får minst 8h varje natt!
Sen finns det ögonkrämer som ska minska svullnaden, och man kan även lägga kalla skivor av gurka på ögonlocken. Till gurkskivorna rekommenderar jag att varmt bad med tända ljus och något som får vattnet att lukta gott (lavendel ska vara väldigt avslappnande!) om du har möjlighet till det!

Medarbetare på Skor iFokus

Trollan92
0

#4 vatten är jag dålig på att dricka så de ska jag tänka på! Men de e inte svullet utan jag har mörka ringar :/ Ja om jag ändå hade ett badkar här ^^ haha

[Devya]
0

Bara se till att slappna av och få tillräckligt med sömn. Du behöver inte börja på med kalla skedar och dylikt, låt det gå över av sig själv. :) Jag testa nog på kalla skedar och allt möjligt men inte hjälpte det. Det enda som hjälpte var ordentligt med sömn och voilá så var problemet löst.

Trollan92
0

#6 Men de har gått typ 3-4 månader nu. Jag får ju ordentligt med sömn. Men kan man inte få ringarna ifall man sover för mkt också?

[Devya]
0

#7 Hmmm, mystiskt.

Jag har ioförsig jämt mörka ringar under ögonen nuförtiden, fast jag sover tillräckligt. Går inte att bli av med dem på något sätt numera förutom att lägga smink på.

Trollan92
0

#8 Samma här! Men jag har vart arbetslöst i 1,5 år. Ska börja jobba på söndag så jag får bättre rutiner nu. Så då kanske de blir bättre :)

[Thiah]
0

får du i dig tillräckigt med järn? För har man dåligt med järn kan man få blått under ögonen har jag blivit tillsagd.

IceTee
0
Trollan92
0

#10 Jag har järnbrist å har tabletter för de. Ska börja med dem igen då! :)!

Trollan92
0

#11 Tack så mycket! :D