Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 2216 ggr
Banonym
0

(X) underliv

Jag är lite orolig över hur jag ser ut där nere. Jag har stora blyghläppar och man får leta runt för att hitta kisshålet. Sen är det som små mini blygdläppar över slidöppningen(?). Men iallfall man kan trycka in fingret i hålet och allt funkar som det ska göra. Jag är 13 btw, oskuld. Har bara hittat kisshålet en gång när jag använt spegel och kollat. Det känns som om det är lite mkt kött där nere. Jag vet att alla ser olika ut men ska detverkligen vara så här?

Scorpio97
1

Det är helt normalt. Jag upplever också att jag har stora blygdläppar, men har vant mig nu. Man kan se otroligt olika där nere, och dom flesta tycker nog att några av delarna är för stora eller för små.

//Jessie

Banonym
0

#1 så det är inte ovanligt att inte hitta kisshålet så lätt?

Pialinn
0

Om du menar att SE kisshålet.

Blygdläpparna ska fungera som gardiner som är fördragna  ungefär. Inga bakterier ska ha det lätta att ta sej dit eller till slidan.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Maria
5

När jag började jobba i sjukvården ( för 100 år sedan😉) har jag satt många katetrar genom åren på kvinnor.

Det är otroligt olika hur kvinnor ser ut i sina underliv. Blygdläppar är olika stora, mellanrummet mellan slida och anal kan variera stor, behåring är olika och ingen är den andra lik.

Ibland kan det vara svårt att ens hitta urinrörsmynningen.

/Maria

Banonym
1

Okej tack för svaren. Nu känner jag mig mkt säkrare och tryggare

ChristineL
0

Jag tycker att det låter väldigt normalt :) Blygdläpparna växer och förändras under tonårstiden också.

Karmatarerskanise
0

Det är väldigt vanligt :)