Blinkar inte
Ingen aning om vilken iFokus eller nånting denna frågan ska till så testar här, Men vet ni en annan bättre iFokus så säg gärna till.
Jag blinkar i princip aldrig folk kommenterar alltid det faktum att jag inte blinkar och frågar såklart varför men sanningen är den att jag inte har en aning, har ni nån aning om varför jag inte blinkar?
tacksam för svar
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Blir du inte väldigt torr och irriterad i dina ögon om du aldrig blinkar?
Vissa blinkar hela tiden, vissa blinkar mer sällan :)
/Christine
Tror Du blinkar när du får torra ögon. Mer än så behövs inte.
Ja Jag blinkar ju nån gång ibland, det vet jag, men just det här att Folk kan komma och säga efter 3-4 Timmar att, "du vet om att du inte blinkar va?" Eller Så blir dom irriterade och Skjuter ifrån sig "VARFÖR BLINKAR DU ALDRIG!! DET ÄR LÄSKIGT!!" Vilket jag fick hörde senast igår xD Så undrar varför det kan ta Flera timmar innan jag blinkar
Förstår inte hur folk kan vara så uppmärksamma på att någon inte blinkar? Men flera timmar emellan har jag svårt att tro att det tar.
/Christine
Tydligen
Man blinkar ju oftast i samband med att man flyttar blicken. Svårt för andra att se det för det första.
Aa kanske
En blinkning kan ju va väldigt snabb, de sker ju automatiskt också av kroppen, inte alltid man märker de själv.
Jaa maybe
Nummer 9 har rätt. Vi har innötte alltid koll på när vi blinkar. Di verkar väldigt säker på de du skriver då de verkar skeptisk till svaren du får. Men vi själva har inte koll på när vi ska blinka utan de är ju hjärnan som sänder signalen eller när ögat börjar känna att de börjar bli torrt. Hade inte du blinkat på flera timmar som du säger så hade ditt öga vart jätte torrt och ögonlocket skulle vara svårt att stängas då de inte finns någon vätska i ögat..
Naj jag är inte Skeptisk ^^ Jag märker inte när jag blinkar, det som stör mig är att folk konstaterar att jag aldrig Blinkar ^^
Oftast lägger man inte märket till de.
Finns inte en chans att du inte blinkar på flera timmar. Då hade ögonen torkat.
Men som sagt, vissa blinkar mer sällan än andra. Och man tänker oftast inte på när man gör det som tur är ;)
Alright!
Vi blinkar när ytan på ögat blir torrt, har man en bra (och lite fetare) tårfilm så behöver man inte blinka lika ofta eftersom tårfilmen ligger kvar längre och skyddar ögat. Men sedan tror jag, som många ovan skrivit, att du nog blinkar utan att din kompisar sett det. Ibland blinkar vi väldigt ytligt, eller i samband med att vi rör ögat.