Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettarbetslivet
Läst 2468 ggr
jela96
2015-01-07 21:02
2

Knäckt.

Hej. Jag mår så grymt dåligt. Jag har varit tvungen att söka massvis av sälj jobb då de är i princip de enda jobbet jag kan få just nu. Tackade snabbt ja men nu känner jag hur allt vänder. Jag vill inte ha de här jobbet verkligen inte. Jag trivs inte i rollen jag blivit tilldelad och lönen är bara baserad på provision och det verkar som jag kommer få jobba både helgar och röda dagar för att göra ledningen nöjd. Jag blev snabbt iväg skickad på utbildning men har inte skrivit på kontrakt. det här jobbet är väldigt stressigt och jag mår redan så fruktansvärt psykiskt dåligt av och till. Både jag och killen tror att det här jobbet kommer ta knäcken på mig. Men va gör jag? Sitter på ett hotellrum med mina nya arbetskläder, sista utbildnings dagen imorgon och sen kör de igång. Hela min kropp och hjärna protesterar, jag vill inte. Men jag har ju knappt något val tyvärr. Jobbet har även omskrivits i tidningar som ett dåligt jobb där man ständigt blir utskälld och få jobba nästan dygnet runt. Men vad gör jag nu? Snälla hjälp jag går sönder…

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

[VSK]
2015-01-07 21:08
1

Jag tycker du absolut skall hoppa av så fort som möjligt. Sjukskriv dig eller vad som helst. Är det omtalat i tidningar för att behandla folk illa, så ska du inte jobba där.

Har du val att göra, så försök fixa annat jobb istället. Eftersom du mår fruktansvärt psykiskt dåligt nu, så vad skall du inte må sen. Lön som enbart baseras på provision äter upp en. 

Som sagt, har du möjlighet att välja så tror jag det bästa för dig är att hoppa över det där jobbet.

Hur du än väljer så önskar jag dig lycka till.

jela96
2015-01-07 21:14
0

Jag vet bara inte hur. Är för feg för att bara stega in där med arbetskläderna..

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

[VSK]
2015-01-07 21:24
0

Jag tror förstår hur du känner dig.

Jag kan bara svara för hur kompisar till mig som haft liknande jobb med enbart provision knäckt de totalt. Då var de "starka" innan de började jobba.

Förvisso är det här ett antal år sedan, men jag tvivlar på att det är bättre idag med den arbetslöshet som råder.

Tyvärr så är det arbetsgivarens marknad. 

Vill du därifrån så fort som möjligt, så kan du alltid ta till en vit lögn. Knata in till chefen och säg att du tyvärr måste hoppa av eftersom din mor är mkt dålig och ligger på sjukhus, eller nåt.

Ibland är vita lögner helt okej.

[Devya]
2015-01-08 18:31
8

Du har ju inte gett jobbet en chans ännu. Jag tycker det är lite förhastat om du redan nu börjar backa ut bara för att du har hört rykten osv. Ge det en chans och sen ser du.

Jag tycker att man alltid ska ge saker och ting en chans innan man säger att man absolut inte klarar av det. 

Det här är nu min personliga åsikt, sist och slutligen gör ju du det som du själv tycker är bäst. :) Men tänk om det är ett riktigt trevlig jobb och du plötsligt inser att du är helt fantastiskt bra på det (kanske låter långsökt men man vet ju inte förrän man prövar på). 

Personligen älskar jag utmaningar och att testa mina gränser. Ibland förvånar jag mig själv och resultatet blir oftast ett bättre självförtroende men ibland kanske det går lite snett och man går tillbaka några steg men sist och slutligen är jag alltid stolt över mig själv för att våga på något nytt och okänt.