Dator beroende
Hej.
Jag spenderar en hel del tid framför datorn vilket min man börjat störa sig enormt på. Jag är arbetslös för tillfället så ja det blir en hel del med datorn men jag är alltid social mot honom och vi kan sitta och prata även om jag ex. spelar eller ritar.
Jag har alltid varit smått beroende av datorn och älskar att spela och rita så det är ju inte direkt någon nyhet.
Hur ska vi tackla det här? Jag tycker ändå de är ok nu när jag är arbetslös och vi spenderar ju tid tillsammans också som promenader, gå till stan och sånt.
Någon som vart med om något liknande?
Att sitta vid datan hela dagarna kan göra att man kanske glömmer bort saker som bör göras i hemmet? Varför inte söka praktik tills vidare? :)
Jag tänker inte döma för jag spenderar mestadels av min tid framför datorn också. Men kan du prata med din sambo öppet om detta? Varför du sitter vid datorn så mycket?
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Varför stör han sig på att du sitter vid datorn? Är det för att han tycker att du glömmer bort honom när du har datorn eller för att han tycker att du ska göra annat än att sitta vid datorn hela dagarna?
Är det för att han tycker att du ska spendera mer tid med honom så skulle du ju kunna sitta vid datorn under tiden han är på jobbet och försöka trappa ner på den tid du sitter vid datorn när han är hemma.
~mikkan