Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettoff-topic
Läst 1987 ggr
[Ily143]
1

Svullen piercing

Hej! Jag piercade min navel för ungefär 1 år sedan, innan dess hade jag en navelpiercing men den växte ut och jag fick ett ärr där men det gick att pierca över det igen. Min piercing har varit helt fin men idag märkte jag att huden mellan piercingen var ganska tjock. Är det någon som vet vad det kan bero på?  Jag har haft i den piercingen som jag har nu ett tag och det har funkat bra, det gör inte ont men kliar lite..  Den har alltid varit lite tjockare pga ärret men det har bara varit längst upp eftersom ärret gick inte hela vägen ner, men nu är den tjock över hela

Karmatarerskanise
0

Kan ha kommit in skit i hålet som irriterar.

[Ily143]
0

#1 Borde jag kanske börja göra rent piercingen med koksalt igen då som man gjorde i början?

Karmatarerskanise
0

Ja det är en bra idé :)

IceTee
0

Rengör med koksaltlösning (som du redan sagt), byt till ett större smycke om det är mycket svullet och pilla inte mer än vad som behövs (tvätt)

Medarbetare på Skor iFokus

[Ily143]
0

Tack så mycket för eran hjälp men tror ni att jag måste ta ut min piercing och låta hålet växa igen eller tror ni det borde gå tillbaka till normalt? :(

IceTee
0

Det är svårt att säga, men följer du mina tips tror jag chansen är stor att du kan behålla den! Tänk bara på att navelpiercingar kan vara riktigt krångliga då de är väldigt ytliga!

Trollan92
0

Koksaltlösning är svårt att koka själv. De e inte bara å bara. De har en sjuksköterska sagt till mig. Jag använde allt till min piercing å den läkte inte på 1,5 år tills jag låg med "fågelbad" med alsolsprit varje dag i 2 veckor. Efter de hade jag inte problem med något! :D

Maria
2

#7 Det kan man enkelt göra själv.

Koka upp 1 dl vatten och ett kryddmått salt (eller dubbla) låt svalna och förvara kallt max ett dygn annars får man göra nytt.

/Maria

Trollan92
0

#8 som sagt, de e svårt att göra själv. Även en vän har sagt som också jobbat inom vården. Bättre att köpa klar gjort! :)

Maria
2

Hur svårt kan det vara?😃

Men kan du köpa färdigt så är det ju bra.

/Maria

Karmatarerskanise
3

#9 Det är verkligen inte svårt att göra.

Trollan92
0

De är inte svårt att göra nä. Men de ska bli rätt med. Ni förstår verkligen inte vad jag menar men jag hoppas TS piercing blir bra iallafall!

Karmatarerskanise
4

#12 förklara så vi förstår då.

Trollan92
0

#13 men herregud! Läs istället!

Karmatarerskanise
3

#14 Jag har läst..Jag ser ingen som helst förklaring.

IceTee
3

Vad är det som är så svårt med det? Har aldrig hört att det skulle vara svårt att göra hemma… Varken från piercare eller sjuksköterskor faktiskt

Aleya
5

#7 då kanske din kompis skulle ha upplyst dig om att alsolsprit inte är vidare för piercingar då det är starkt och uttorkande. Så det var ett dumt tips. Till ts så blir jag fundersam om din piercing håller på att stötas ut igen. Håll koll och ta ut den om du märker det igen

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Ily143]
0

Jag köpte koksaltlösning på apoteket då jag inte har tid att koka upp en lösning varje dag eller så. Svullnaden har gått ner så den är nästan helt normal men som #17 säger så kan det hända att den håller på att stötas ut igen. Den ser väldigt torr ut någon som har något bra tips på en kräm som jag kan smörja på?

Aleya
0

#18 då rekommenderar jag att du tar ut piercingen. Då slipper du ännu fulare ärr. När man gör piercing i bara flikar av skinn så är det större chans att det stöts ut. Exempelvis navel och ögonbryn.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

IceTee
0

#18 tycker du ska gå till en piercare och fråga om råd faktiskt!

Trollan92
0

#17 uttorkande ja, de va precis de min piercing behövde. Testade med alla rengörings grejer, piercingen bara varade å varade å inget hjälpte. Sen sket jag i vad alla skrev om alsolsprit, POFF så va dd läkt å fint å aldrig haft problem med de efter de. Förklara de tack! :)

Bjallstal
0

Jag doppade min piercing i rikligt med A-laget och satte i den igen. Sved som satan i ca fem sekunder men sedan har den aldrig strulat igen. Gör det md alla sår och krånglande piercingar. Inget att rekommendera kanske men fungerar för mig. Min navelpiercing är 9 år nu och har inte strulat på 8,5 trots att jag fått trycka igenom den två gånger då smycket trillat ut utan att jag märkt det.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Bjallstal
0

Handsprit * inte A-laget

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…