Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1620 ggr
[Elucai]
0

Ont efter sex?

Hej folket,

sedan jag och min pojkvän slutat använda kondom (har fixat P-stav) har jag börjat inse att när han kommit i mig och jag har torkat bort sperman där nere börja det ömma något otroligt. Kan knappt gå efter vi haft sex. Går inte att röra vid heller, vill bara skrika om jag råkar komma åt, så ont gör det. Varar i någon dag. Det gör helt enkelt ont efter att sperman varit där. Undrar om det är just sperman som gör det eller det faktum att jag blir helt torr där nere när jag torkat bort, dock känns alternativ 2 helt orimligt. Känner att det inte kan vara en normal reaktion, eller? Får ni också ont efter att ha haft sperma i slidan och sedan torkat bort?

[Elucai]
0

dock känns alternativ 2 helt orimligt*

Scorpio97
0

Jag har läst någonstans att det finns tjejer/kvinnor som är allergiska mot sperma. Dessutom att man kan vara mer eller mindre känslig mot olika killar.

Men prova att smörja med olja/liknande efter att du har torkat bort det, om det ändå gör ont så kan det ju inte bero på att du är torr.

//Jessie

Aleya
0

När jag just hade börjat ha sex så hade jag ont i flera dagar. Flera år senare visade sig att det var endometrios. Är det i livmodern det gör ont?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[M1nho]
0

Jag har aldrig känt att det har gjort ont på grund sperma. Jag kan vara öm i underlivet ibland , men inte på grund av sperman direkt. Jag själv får snarare så ont av kondom. 

Det kan funderar på är om du är allergisk mot sperman. Dock ska det vara ovanligt.   http://www.umo.se/Att-ta-hjalp/Fraga-UMO/Svarsbanken/Hur-kan-man-lindra-spermaallergi/

[Elucai]
0

#3 Inte livmodern, sannare blygdläpparna och slidöppningen.

#4 Jag har kollat upp det där med spermaallergi, och känner mig bekant med alla symptomen. Ska fortsätta forska i det och kommer väl fram till något snart.

Aleya
0

#5 okej. Då hoppas jag att det löser sig för dig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Hagmans
0

Läs om Vestibulit.

[kerstinthemilklover]
1

Slemhinnor kan bli torra och sköra på grund av p-staven. Det kan leda till något som känns som brännskador efteråt, vilket man kan få av friktion.
Man kan antingen ta ut p-staven, eller använda ordentligt med glidmedel.
MEN HA ALDRIG SEX OM DU FÅR SMÄRTOR, utan avbryt på en gång.

Du kan också får en allergisk reaktion av sperman. Det skulle kunna vara så att han ätit starkt kryddad mat eller typ citrusfrukter. Satan vad det kan svida.

Jag håller med #7 läs om vestibulit. Vestibulit kan man få av att ha tillåta smärtsamt  penetrerande sex. Sex ska vara trevligt, inte smärtsamt!
Det finns fina förklaringar om sjukdomen i böckerna kukbruk och fittfakta. Böcker som jag rekommenderar både dig och din partner och andra nyfikna att läsa.