Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettsjukdomar
Läst 3992 ggr
Anonym
Anonym
2014-12-10 06:26
0

Uttorkad?

hej jag tror jag har blivit uttorkad. för jag har inte druckit vatten på ungefär en vecka och dricker alltså bara mjölk 2-3 gånger om dagen. jag kissar också ungefär 2-3 gånger om dagen (vid behov oftast 2 gånger) och urinet är alldeles gult och luktar ganska mycket. jag har också haft ont i huvudet lite då och då i ungefär 5 dagar, och i söndags hade jag sprängande huvudvärk. jag är också väldigt torr i munnen, särskilt när jag nyss vaknat och brukar därför inte äta så mycket frukost. om jag nu är uttorkad vad ska jag göra? tror ni jag är uttorkad?

Bill&Bull
2014-12-10 06:33
0

Jag tycker du ska gå till apoteket och köpa vätskeersättning att få i dig.

||My Love For Animals Is Immortal||

Marr
2014-12-10 06:58
3

Drick människa! Varför har du inte druckit vatten på en vecka? Var rädd om dig!

Urinen ska vara ljusgul. Huvudvärk, illamående är uttorkningssymptom. Dina organ mår inte alls bra av att låta kroppen bli uttorkad. Äter man sen dåligt får man ännu mindre vätska i sig.

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

IceTee
2014-12-10 07:44
1

Drick. Får du behålla mat behöver du ingen vätskeersättning då du inte förlorat något salt vilket gör vätskeersättning onödigt, dessutom smakar det inge vidare! Drick vatten, sätt ett larm på telefonen så du kommer ihåg och gör det varannan timme i alla fall

Medarbetare på Skor iFokus

OlgaMaria
2014-12-10 14:36
0

Drick vatten, gärna med lite salt i.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anonym
Anonym
2014-12-11 07:49
0

jo men problemet är ju att jag inte tycker om vatten, smaken är inte god alls. jag har aldrig tyckt om att dricka vatten och tror inte jag kommer börja göra det heller

Marr
2014-12-11 08:31
0

Fast då kanske du kan komma på något som känns gottare att dricka. Kolsyrat vatten som är lite smaksatt? Kan hålla med om att det blir lite tråkigt i bland att spola upp ett glas vatten som smakar ljummet och vattenledning.

Jag har en kanna står i kylen och väldigt ofta har jag köpt citron, som jag tvättar ordentligt och skivar ner i kannan. Sen fyller jag på efter behov och har alltid gott vatten i kylen. Har jag lime i skafferiet, sådan på flaska så händer det att jag slänger på en skvätt av det med.

OlgaMaria
2014-12-11 11:23
0

Du får vänja dig att dricka vatten. Tvinga dig att dricka. Ta hälften hett och hälften kallt om det känns lättare att få i. Ha lite citron eller apelsin i vattnet. Du blir allvarligt sjuk om du fortsätter så här. Hela kroppen tar skada av vätskebrist.

Anonym
Anonym
2014-12-11 11:26
0

men jag har tappat lusten på att både dricka och äta och det känns som om jag inte orkar med det. jag känner mig trött just nu och har just ätit en mini portion med spagetti och köttfärssås och valde att inte dricka något alls eftersom jag har tappat lusten för det.

Myrra
2014-12-11 11:31
2

Du kan inte tänka dig att frysa in lite saft som isbitar?

Det blir ju inte som att dricka men det är gott att suga på lite is med någon god smak och du får i dig lite vätska på kuppen! Prova!🌺

OlgaMaria
2014-12-11 11:33
5

#8 Jag är övertygad om att du kan äta och dricka mer bara du bestämmer dig.

Marr
2014-12-11 12:19
0

Jo så är det, man kan bli håglös och tycka det är meningslöst. Man orkar inget och har lust att grina vid både vatten och näringsbrist. Depression som följe…😕

Tillslut orkar man nästan inte ens äta fast man kan…😐

Var rädd om dig och utsätt dig inte i onödan, för risker att må dåligt.❤️

KitoBonito
2014-12-11 18:30
0

Försök dricka saft om du tycker det är godare, som du kanske fått tips om! Finns ju massor av smarriga saft-sorter. Det är inte roligt om du får sjukdomar, njursten eller vad som helst som kan dyka upp med uttorkning. Det är enormt skadligt! Vi kan klara oss längre utan mat än utan vatten, tänk på det. :)

Stephanie
2014-12-11 18:38
0

Mjölk är också vätska, så du lär inte bli uttorkad om du dricker mjölk istället för vatten. Men om du har problem med vikten kan det vara dumt att dricka så pass mycket mjölk.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

IceTee
2014-12-11 18:55
0

Undvik kolsyrat, det är vätskedrivande! Har för mig att aspartam också är det! Jag säger personligen- bit ihop. Man får faktiskt tvinga i sig mat och vatten ibland, så är det bara. Men drick massor med mjölk eller juice om det är lättare för dig

Medarbetare på Skor iFokus

Anonym
Anonym
2014-12-13 06:40
1

hej igen. jag drack 3 glas vatten igår och 1 glas mjölk till lunchen. jag har ätit ganska bra men jag känner mig fortfarande som innan. det kanske tar ett tag innan jag blir helt återställd men jag kan börja dricka lite mer

Aristarcos
2014-12-13 09:08
0

Fortsätt dricka mer, du måste få i dig mer vätska, annars får du nog åka till sjukhuset.

Rumblebee
2014-12-13 11:50
0

Bra att du börjat dricka mer. Gillar du inte vanligt vatten så finns det ju smaksatt, även juicer. Går ju även att smaksätta vattnet själv om man vill. Visst är det viktigt att dricka rent vatten men det bästa är att man ser till att kroppen får i sig i alla fall någon slags vätska som inte är allt för onyttig.