Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettsjukdomar
Läst 1631 ggr
Anonym
Anonym
0

mag katarr?

hej jag är en tjej på 12 år som har en fråga som rör sig till att jag har symtom på mag katarr. till att börja med blir jag mätt tidigt när jag äter och ungefär en timme efter att ha ätit är jag hungrig igen. jag har också haft lite ont i magen i dag men har inte hela tiden. jag undrar om jag kan ha mag katarr i den här åldern och i så fall hur botar man det. eller finns det andra orsaker som inkluderar dessa symtom?? mvh

[Lindizen]
0

Ja man kan ha magkatarr i alla åldrar. Jag själv fick det när jag var 16. Ta omeprazol, finns receptfritt på apoteket. Annars brukar jag ta gaviscon som lägger sig som en skyddande hinna runt magsäcken. 

Dock kan magkatarr bero på stress och sådant också, så det kan även vara att du helt enkelt varit orolig eller stressad på senaste och nu börjar magen ta stryk för det. Då är det bara att varva ner, du märker rätt snart om det verkligen är magkatarr, för det är en smärta jag inte ens önskar min värsta fiende. 

Har du ont ovanför naveln?

Anonym
Anonym
0

ok jag hade ont både över och under naveln. jag är inte stressad. men jag är lite trött

[Lindizen]
0

Är det ovanför naveln är det magkatarr och det gör väldigt ont, men både uppe och nere så är det inte magkatarr förmodligen. Du hade dock märkt direkt om det var magkatarr. Det kan ju vara vinterkräksjukan som är på G då det går nu. Prova att dricka avslagen coca cola eller drick proviva!

IceTee
0

Magkatarr känns i övre delen av magen, så är det i mitten eller understa delen är det inte magkatarr. Tycker du ska boka en tid hos vårdcentralen så kan de se vad det är och ev. hjälpa dig!

Medarbetare på Skor iFokus

Lia
0

Jag fick magkatarr när jag var 9 och haft det sen dess. Det gör ont i maggropen och brukar bli lite bättre om jag äter något litet. När jag hade problem med laktosintolerans gjorde det snarare ont lite överallt och en timme efter maten blev jag "hungrig" igen.