Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettoff-topic
Läst 1910 ggr
Anonym
12

Jag pallar inte.

Jag ligger här och tänker på vad jag ska göra imorgon. Jag ska nog äta lite chips eftersom det är fredag, mysa med familjen i soffan. Titta på idol-finalen… Jag ligger här och tänker på andra sidan jorden. Där kanske någon flyr från döden eller blir skjuten just nu. Jag förstår inte hur människor tänker! IS skjuter folk för dom tror på en sak som inte dom tror på!! Det är helt sjukt! Och vi vita människor (vissa av oss) tycker att dom som har en annan hudfärg är sämre värd! Som om det spelar någon roll! Vi som har det så bra i Svergie kan ta emot fler flyktingar tycker jag, vi har det så pass bra. Men samtidigt som Finland inte tar in några alls så ja.. Det skulle vara bättre om Norden samarbetade mer. Det tänker jag på nu. Kanske du också. Eller så tänker du på hur roligt du tycker att det är att spela krigsspel och skjuta andra människor med hemska vapen som inte borde finnas. Jag gråter. Jag gråter varje kväll. Jag vill hjälpa dessa stackars barn och vuxna! Det är synd om dom!! Tack för att ni läste. Jag ville bara skriva av mig all ilska jag har mot dom som tycker att dom med annan hudfärg än en själv är sämre värda. Jag fattar inte, Jag pallar inte.

Skogsraah
2

Håller med dig ❤️

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

teddykaniner
2

Ja, tyvärr är en fredlig värld inte realistisk. Även om vi slapp alla krig skulle människor lida, nya gräl skulle uppstå och sjukdomar skulle existera. Människor skulle fortfarande dö och råka ut för olyckor. Skulle ingen någonsin ha dött eller ifall ingen skulle längre dö skulle vi leva värre än som packade sillar. Det fungerar inte tyvärr. Själv är jag tacksam över att få ha det så bra ställt. Det som vi kan göra istället för att må dåligt över världen är att hjälpa på en individuell nivå, tex skänka pengar till någon välgörenhetsorganisation. Dessutom ska man tänka att dessa människor också har ett liv, många av dem har inte upplevt en sådan värld som vi lever i och därför känner de ingen saknad gentemot ett liv i lyx, som man nästan kan kalla det. Istället vill de t.ex ha fred och sina familjer. Eftersom många ändå överlever med tanke på hur våldsamt och farligt det är i vissa länder, kan man komma fram till att de inte har förlorat hoppet, för utan det klarar man sig inte. Finland ökar hela tiden med flyktingar, bor själv i Finland och i de närmsta städerna ökar antalet nya flyktingar årligen. Somsagt, ondska och elände kan man aldrig komma undan, en utopi värld utan lidande kan inte existera även om det skulle vara hur toppen som helst! Det är alltid någon som får offra sig själv, var glad att det inte var du :)

Med vänlig hälsning,
Jenny