Ingen gyn-tid?
Har börjat märka att det inte står riktigt rätt till "där nere", så bestämde mig för att ringa ungdomsmottagningen, men de hade inte ens telefontid! Och jag är rätt säker på att även om jag hade fått prata med någon hade det dröjt länge innan jag fått någon tid då de är underbemannade (antagligen)… jag har försökt hos VC, men de hänvisar till ungdomsmottagningen.
Vad hade ni gjort i mitt fall? Mina problem är långt ifrån akuta, men de är ändå där och störiga!
Medarbetare på Skor iFokus
Prova att ringa till mödravården då? Om det inte går att få tag på ungdomsmottagningen kanske de kan hjälpa dig hos dem istället?
#1 av andras erfarenheter hänvisar alla till ungdomsmottagningen, för alla har för mycket att göra… 😕 men jag får väl göra det imorgon, om jag inte har tur att få tag på ungdomsmottagningen och får en snabb tid där
#3 de hänvisar som sagt bara till ungdomsmottagningen 😕
Man kan kontakta vilken gynmottagning som helst, för det mesta behöver man ingen remiss. Det är bara att kolla i telefonkatalogen och ringa. Alla mina gynproblem går jag direkt till gynmottagningen med både stora och små, aldrig några problem och jag brukar få tid inom 1-2dagar.
#5 då ringer jag dem imorgon! Tack alla 🙂
Jag går alltid till gyn, har gjort det i 4 år. Dock finns det bara en gynekolog i vår kommun, så det kan ta upp till en månad innan jag får en tid om det inte är akut. Är det akut kan jag få kvällstider.