Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettsamlevnad
Läst 1948 ggr
Anonym
1

Aldrig ensam.

Hej!

Vet inte hur jag ska förklara men jag försöker.

Jag och min kille är sambos och tillbringar i stort sett hela tiden med varandra när vi inte jobbar. Vi jobbar båda korta dagar och är med varandra hela tiden.

Jag känner bara att jag måste få vara ensam ibland och han går sällan ut och träffar kompisar. Kan inte heller säga till honom för då kommer jag såra honom och han kommer ta det fel.

Vad gör jag??

Whippet
0

Du kan ju bestämma en träff med en/Några Kompis/ar lite egentif med kompisar är aldrig fel, annars kan du gå ut och gå ensam? Eller något, säga att du ska åka och handla julklappar, och att han inte kan följa med 😎

I'm out Vilar huvudet i handen

Anonym
1

1# Bra tips :) Tyvärr så önskar jag ju att jag bara kunde vara hemma och ha soffan helt för mig själv och dansa till musik helt ensam hehe 😎

Whippet
2

#2 Hehe, ja men då vet jag nog inte riktigt det är svårt, men du kan ju alltid ringa till hans kompisar, och fråga om dom inte kan bjuda ut han

I'm out Vilar huvudet i handen

Portie
2

Säg som det är till din sambo. Det är bara till att säga att det inte beror på honom utan att det beror på att du har behov av egentid. Vissa har större behov av det, andra inte lika. Men ni kanske kan komma överens om något när ni pratar om det. Jag är också sån som måste ha lite egentid ibland och hade inte kunnat leva med någon som hade varit som ett klister på mig.

ChristineL
0

Varför tror du att han skulle ta illa upp? Ni måste vara öppna mot varandra i förhållandet, alla kan behöva ensamtid ibland, han kanske också vill ha det?

pyromanen
0

Ja, kommunikation! Ärlig sådan. Du måste säga att du har ensamhetsbehov ibland. Dom allra flesta människor har der, så det är inte det minsta konstigt. Jag har stort ensamhetsbehov och om inte jag hade kunnat prata med min man om det och få detta ensamhetsbehov tillfredsställd då hade jag inte fixat att bo ihop. Att köra över sig själv eller inte kunna uttrycka sina behov tydligt och schysst det är i längden flrödande flr en relation. Det kanske låter lite bakvänt, flr du tänker säkert att du är egoistisk eller inte snäll om du berättar att du längtar efter att vara ensam hemma ibland, men så är det altså inte!

Oliviahack
0

När min sambo vill vara ensam så säger han det till mig, då löser vi det med att jag åker till någon annan eller om vi inte kan lösa det så får vi ta det någon annan dag.

Cindy S
0

Kan en större bostad där ni får varsit rum(ej sovrum) för er själva?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -