Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettung-kvinna
Läst 2785 ggr
[fiskenn]
2014-11-24 19:10
0

pojkvän problem?!?!

hej! det är såhär att jag och min pojkvän har varit tsm rätt länge nu och vi har börjat prata om förlovning och jag var verkligen säker på att jag ville det. men nu i efterhand så känns det inte längre rätt. är det verkligen han jag vill förlova mig med? eller är det bara för själva ringen skull och uppmärksamheten kring det?? 

det kan vara rätt många småsaker som jag kan lägga märke till hos honom som jag kan störa mig på, tex när vi är hemma hos mig…att han ger mycket mer uppmärksamhet till min hund än till mig och inte ens petar på mig.  

han är dessutom väldigt blyg när det kommer till att visa känslor har han sagt och vi har pratat om det att han måste förbättra sig för vem vill ha en kille som aldrig visar nått. men det förbättras bara nån enstaka gång i månaden att han visar lite genom nån extra puss eller kram typ. man ser massor av andra par som går och håller varandra i handen på stan, pussas och kramas o myser. 

men pussar o kramar får jag i stort sett bara i sängen…

har haft många upp och nergångar och det gäller också att när vi inte ses på flera veckor så skriver han väldigt sällan. vi har pratat om allt detta men jag ser liksom inga förändringar. han skriver att jag är hans allt och att han älskar mig. men han säger ALDRIG face to face något sånt. 

hur ska jag göra, ska jag skjuta upp förlovningen göra honom ledsen, ska jag chansa att det kanske kan bli bättre, ska jag prata med honom igen fast jag har gjort det typ 10 gånger innan om att jag är missnöjd. känner mig så tjatig och jobbig då. 

förlåt för så långt inlägg men känns skönt att bara få skriva av mig och är väldigt tacksam för råd och tips om ni hade avrit i samma sits som mig :)

Oliviahack
2014-11-24 19:24
0

En förlovning kommer inte lösa era problem och eftersom du tycker det är jobbigt med vissa grejer så ska ni inte förlova er. Det låter inte som att han är mogen för det. Jag personligen tycker inte man ska förlova sig innan man bor tillsammans, för det är ju då man verkligen får se alla sidor som finns hos sin partner. Prata med honom och tänk igenom allt innan ni gör något förhastat.

Zynell
2014-11-24 19:32
4

För mig låter det som ett beteende som han kommer ha svårt att ändra på. Av egen erfarenhet kan jag säga att till slut kommer det att bränna ut dig om du redan nu ser att något inte är okej. Det viktiga i ett förhållande är att att man är lycklig. Är man inte det, borde man kanske tänka om. Detta var något jag inte gjorde och ångrar det stort idag. Många år av mitt liv gick åt till ingenting. Jag föreslår att du verkligen känner efter och tänker till vad du verkligen vill ha och följer sedan ditt hjärta. En människas liv är så kort. Varför slösa de värdefulla få åren på något som inte gör dig lycklig?

Zepp
2014-11-24 19:49
3

Så kommer det att se ut resten av ditt liv.. upp o ner, både med det ena och andra!

Dvs egentligen handlar det om dina känslor, dvs man är bara förälskad i något år, sedan så kommer verkligheten ikapp, då man ser sin partner med helt andra ögon.. oftast mer realistiska!

Kärlek är något helt annat, det handlar mer om att se verkligheten och acceptera den som den är.. och partnern med sina fördelar och brister.

Och då oftast i kontrast till att det står andra till buds som kan fylla den rollen som din nuvarande partner gör!

Har man väl gift sig så har man lovat varandra att inte titta allt för mycket på andra partners/andra alternativ.. har man barn ihop så gör man som regel bästa i att försöka kompromissa till en viss gräns!

Själv är jag av den gamla stammen.. har jag väl sagt, "jag älskar dig" så gäller det tills jag säger annorlunda och så behöver man inte tjata mer om det eller gå omkring och visa det för alla ockenvar!

Grejen är väl egentligen att du behöver bekräftelse, dels för den du är, dels för att detta är den rätta partnern?

Det är bara du som kan avgöra detta, vet du egentligen hur du vill ha ditt framtida liv?

Om jag säger som så, det vet man först efter tredje skillsmässan, då inser man/tror man att den första egentligen var den perfekta, fast oftast så är det oxå en livslögn/längtan efter det som var!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

OlgaMaria
2014-11-24 21:51
0

Om ni båda klarar av att läsa en bok på engelska så är detta ett bra tips: For couples only 

Böckerna är lättlästa och inte särskilt långa. En bok för honom att läsa, och en bok för dig.

Jag och min man hade mycket glädje av dem.

När jag läser det du skriver tycker jag det låter som att ni inte är riktigt trygga med varann än och att ni inte riktigt vet hur ni ska läsa av varandra, och visa varandra kärlek. 

Det är så lätt att det blir fel när man ska försöka förklara vad man behöver från den andra. Det är så lätt att det uppfattas som kritik och istället för att uppmuntra den andra att ta fler initiativ blir det tvärtom, den andre blir skygg och osäker. 

Tycker det är så bra recensioner på boken som är riktad till män, typ att det känts omöjligt att förstå vad kvinnor vill ha och att lyckas ge det, men att den här boken gör det så lätt att förstå och så lätt att utföra och lyckas med.

Finns mycket bra relations / äktenskapsböcker. Jättebra att läsa sånt när man står inför förlovning.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus