Celluliter
Hej på er! Jo, jag har på senaste tiden börjar få Celluliter på rumpan. Misstänker att det är det i alla fall. Det sitter bara på rumpan vad jag själv märkt, kanske lite på låren också, men inte lika mycket som på rumpan. Har läst lite på internet om det, men det står lite olika och verkar inte finnas något vetenskapligt bevisat som hjälper mot det? Jag har liksom som gropar på rumpan. Men tänkte kolla om det är någon annan som har samma problem? Eller som haft? Finns det något ni har köpt eller kommit på som hjälper?
Läste att motion skulle hjälpa. Men det vill jag inte påstå, då jag tar raska promenader varje dag och dansar 1 gång i veckan. Kanske måste lägga mer träning på rumpan? Ska testa det i alla fall… Men ni kanske har andra tips? 😃
Drick mycket vatten och massera området för att öka blodcirkulationen.
Några mirakelkurer som faktiskt håller finns det nog inte.

Celluliter får de flesta förr eller senare, det är om jag har förstått det rätt helt enkelt underhudsfett som fördelar sig ojämnt, och så länge man vill bibehålla en helt och hållet hälsosam fettprocent så blir man inte av med dem.
Men visst, du kan ju träna så du blir den riktigt atletiska typen, det borde göra att du blir av med dem utan alltför stora hälsorisker.
#1 Ok, tack! 🙂
#2 Okej, jag får väl helt enkelt testa lite olika. Ska börja träna mycket ben/rumpa så får vi se om det blir någon skillnad 😃
Hittade dock på internet lite olika oljor som man kunde smörja in området med. Vad tror ni om det? Värt ett försök?
Jag läste på någons blogg att torrborsta och smörja in området ska hjälpa, jag har själv fått lite på rumpan och tänkte att det kan vara värt att testa 🙂 och dricka mycket vatten och träna.
#4 Då ska jag faktiskt köpa någon olja/kräm om testa smörja in. Skadar ju inte att testa… Får börja träna lite mer då! 🙂Och försööööka dricka mer vatten. Är riktigt dålig på det, tyvärr
#5 Kör på och lycka till! Hoppas det fungerar, ska själv dra igång kampen mot groparna 😃sen är det viktigt att äta rätt också, undvika massa godsaker.
#6 Tack! 😃
Jag tyckte det vart bättre med Pilates och Yoga, även med renare kost och Power Walks. Smörjde mig även en del. Så helhetshälsa är nog det enda som fungerar.
Men glöm inte, det är ju faktiskt något dom flesta har. Och du är precis lika fab ändå! 😉
Jag har haft celluliter sedan jag var typ 16 år och var pinnsmal då.. så det är nog så att generna spelar en stor roll där. Jag har däremot märkt att de alltid minskas rejält när jag är vältränad! Det är som att musklerna blir större och "sträcker ut" huden och fettet så de inte syns så mycket.
#8 & #9Tack för era tips! 😃
Har hört att 90% av alla kvinnor har celluliter, och att de resterande 10% ljuger! Nu tror jag ju inte det är sant, men det är skönt att veta att det är vanligt! Jag har fått en helt del på lår och rumpa, men mer sen jag slutade träna så mycket (cyklade en mil och dagen och var ute och gick 2-3h om dagen, hunddagis ni vet 😉)
Att öka blodcirkulationen och dricka massor med vatten (massage ska nog kunna hjälpa rätt mycket) är väl det bästa som kan lindra, och träna! Men jag har börjat anamma mina celluliter, för jag är alldeles för lat för att göra något åt det 😃
Medarbetare på Skor iFokus
#11 Haha, ja det är skönt att veta att man inte är ensam 😃 Ja, jag kan tänka mig att träna också är det bästa. Har länge, länge tänkt på att börja gumma. Men får aldrig rummen ur ***** och går dit! Ska gör ett nytt försök imorgon 😊
#12 tell me about it! Hahaha, varit på gymmet en gång 😊
Dock kan jag väl ursäkta det med att jag har hund! 2 på olika ställen nästan, en hemma och en hos pojkvännen, hans hund bestämde sig redan dag 1 att jag var matte! (han skaffade hunden med sitt ex och sen när de gjorde slut blev hunden förtvivlad, är så förvånad att han litar på mig trots att jag åker iväg väldigt ofta!)
#14 Haha 😛 Ja jag har också hund så promenerar en del… MEN det hjälper ju inte tydligen 😕