Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettsamlevnad
Läst 2241 ggr
viktoria91
0

Förlovningsringar.

Var kan man hitta fina förlovningsringar? Inte alltför dyra. ;)

[JenniN]
0

Vi köpte våra på Albrekts guld. Det finns såklart billigare än de vi har och absolut finns det mycket dyrare än de vi har. 

Men runt tuselappen är  nog det billigaste jag har sett iallafall =)

Fridaaaa
0
IceTee
0

Hedbergsguld har jag och pojkvännen kollat på i alla fall, helt ok priser! Guldshop är också bra! (Dessa ställena kan du beställa via nätet från)

Medarbetare på Skor iFokus

[xMondSy]
0

smyckenet.se beställde vi våra ifrån. Titan ringarna kostar inte så himla mycket, vi gav 800 allt som allt för våra inkl, frakt :)

rosastruts
0

Finns billiga förlovningsringar på Ur&pen :)

viktoria91
0

#4 tack! Vill gärna ha titan eller stål, hållbart helt enkelt. ;)

[WickedAlly]
0

#6 Våra vigselringar är i titan, köpta på smycka. Betalade 3010 för båda med gravyr.

Virvlande
0

Vi köpte våra titanringar på Wissings Guld AB i Linköping efter att ha varit på guldfynd och Hallbergs guld (de tog fram ringar för över 3000 styck… Utan gravyr!). De kostade 870 kr styck med gravyr och ett års försäkring med självrisk på 100 kr. Om vi mot förmodan skulle tappa bort en ring får vi alltså en likvärdig.

Åsa S
0

Tips: Kan vara bra att prova hur olika metaller känns på fingrarna i en butik. Vi hade tänkt oss titan men sedan när jag provade i affären tyckte jag inte om känslan det kändes väldigt hårt och kallt och jag fick bra känslan nej det här vill jag inte ha på fingret så då valde vi en mjukare metall (palladium) istället. Det är ju lika viktigt hur det känns på fingret som hur det ser ut. Man ska ju ha den på fingret hela tiden och inte bara ibland.

oh-la
1

ha i åtanke att om du skulle skada dig, få en allergisk reaktion, få ett stick av en geting eller nått i fingret och fingret svullnar upp kan man inte klippa av titanringar från fingrarna som man kan göra med guld eller silverringar. min sambo förbjöd dessa ringar hemma efter något år inom ambulansen och varit med om personer som förlorat/varit nära att förlora sina fingrar för att fingret svullnar och ringen inte går att klippa av. inget kul sätt att bli av med ett finger på…

viktoria91
0

#10 Det här jag hört delade meningar om. Vet du om man kan klippa loss stålringar? Håller på med högrisksport så.;-)

MsSofieG
0

#11 Jo men stål är mjukare än titan :)

jackiejohn
0

Vi köpte våra förlovningsringar på guldfynd för 3,5år sen och då gick de på runt 5000:- med gravyr och hela kört, guldringar och den lilla ringen (dvs min) fick man för halva priset, de hade nån kampanj då. Släta guldringar så inget märkvärdigt! :) Min vigselring är likadan som förlovningsringen och och den gick på nästan 3000:- men då lämnades makens in samtidigt för att gravera in vigseldatum och det var dyrt mot min gravyr på nya ringen! Så mitt tips är att kolla lite på vad de olika guldsmedsbutikerna har för kampanjer och se om utbudet tilltalar er :)

Karmatarerskanise
2

#11 Delade meningar om? Titan är och förblir titan. Du kan aldrig ändra på det faktum att det är väldigt hårt och en stor risk om olyckan är framme.