könssjukdomar
Jag undra lite en annan sak om sex och så.
Jag är ju oskuld än men har träffat en kille och vi kommer nog ha sex snart. Han är inte oskuld, hn har haft sex med 10-15 st säger han men han är helt frisk. Typ vad jag undrar är ska man kräva papper på det att han inte har en farlig könssjukdom eller så? Liksom när man träffar en ny kille så kanske man har kondom första gångerna men sen vill man kanske ha sex utan kondom och äta p-piller istället. Hur vet man när man kan sluta med kondom och ta andra p-medel? Han säger han testat sig för allt och är helt frisk och att det är lungt. Lixom litade ni på eran kille när ni träffades att han var frisk eller krävde ni papper? Jag vill inte verka paranojid men jag vill inte ha nån farlig sjukdom heller. Jag tycker 10-15 stycken att han haft så många är väldigt många.
jag har haft sex med över 100 pers minst. inte en enda sjukdom = kondom.
kondom är svaret på alla gåtor.
Du kan kräva papper också. det tycker jag att du ska göra om du är osäker.
Se*Ocarinas
www.ocarinascattery.webs.com
www.cuntcat.blogg.se
ok jag menade inte att man måste få sjukdomar bara för att man haft sex med många, mer att jag blev förvånad att han hunnit så många. Sen sjukdomar finns ju men han verkar ärlig om att han är frisk men jag vet ju inte för han säger han gillar inte ha sex med kondom. Han tycker jag kan börja med p-piller direkt så vi slipper kondom. Men jag känner mig nojig att be om papper om att han testat sig jag vill inte vara kontrollerande.
tja, inom 3 månader hann jag ha sex med 25personer.
Det är olika, däremot hade jag ett fd sexmissbruk.
Tycker inte alls att du är kontrollerande om du ber honom kolla sig.
Jag hade absolut bett att han kollade sig innan vi körde utan kondom.
Kondom är - rule 1- liksom
Se*Ocarinas
www.ocarinascattery.webs.com
www.cuntcat.blogg.se
Jag tycker att man absolut bör kräva att få se papper när man ska ha sex utan kondom med någon, hur ärlig personen än verkar. Bara dumt att ta risker och sedan oroa sig efteråt.
Och om du inte vill ta p-piller så ska du inte göra det bara för att han tycker att du ska ta det. Det är din kropp. Jag vet inte så mycket om p-piller, men har läst att de kan ge otrevliga biverkningar (eller?). Jag skulle absolut inte riskera att utsätta min kropp för ohälsa bara för att få ha sex utan kondom. Fast jag vet förstås inte - är sex så gudomligt skönt att det är värt risken…? (ironi). Jag förstår inte riktigt hur en kille kan be en tjej att använda sådant preventivmedel när det är tjejen som får bära hela lasset och när det bara är tjejens kropp som påverkas av det. Tycker det låter egoistiskt av honom som säger att han inte tycker om att ha kondom och att han tycker att du ska ta p-piller. Tycker kondom är mer rättvist, då båda drabbas av det - båda får det mindre skönt.
Det är inte så vanligt att man får papper efter att man testat sig. Man brukar testa sig och sedan ringer de ifall de hittar något, hör man inget så har de inte hittat något det är ju det vanligaste.
Men är du orolig använd kondom. Och nej använd inte p-piller ifall du inte vill det, man kan få riktigt jobbiga biverkningar.
Gå och testa er tillsammans. Det kan ju vara bra som en liten ritual, så vet du även hur det går till. Sedan får du själv avgöra om du vill ha hormoner i din kropp, men fram tills dess så är det kondom som gäller.
Dessutom är det ju så att vissa saker inte syns på testerna och i en del fall beror det ju på hur nära att man hade sex sist som man testade sig, så tat lugnt!
Man kan alltid be om att få ut sin journal och då kan du få svart på vitt om han har någon sjukdom.
Men du ska alltid använda kondom med en ny partner speciellt för att undvika sjukdomar. Sedan om du väljer att använda hormoner i din kropp är något som bara du kan bestämma. Det ÄR inte roligt att ta hormoner, det finns tyvärr många biverkningar även om det är långt ifrån alla som drabbas av dessa.
----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse
R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se
Min kille sa att han var frisk, men han hade herpes utan att veta om det.
Ha kondom.
Jag har haft sex med ca 20 män och två kvinnor sen iag förlorade oskulden för fem år sedan. Använt skydd kanske med tre av alla dessa… Aldrig haft någon könssjukdom.
Om någon ville ha papper på att jag var frisk skulle jag inte heller vara så särskilt sugen på ligga med personen. Litar man inte på sin sexpartner är det inget att ha. Tillit är superviktigt för att ha ett bra och funderande sex.
#9 - Det handlar väl inte om att inte lita på personen ifråga? Det handlar om att ta ansvar för sig själv och sin partner. Att gå och testa sig tillsammans är att visa att man bryr sig.
/Christine
Jag tycker självklart att man kan be sin partner att testa sig för könssjukdomar.
Om ni tycker om varandra så är det sunt att bry er om hälsostatus. Det påverkar ju faktiskt bägge parter. Sedan kan man testa sig själv också.
Jag krävde att min kille skulle testa sig när vi var 16 år gamla. Allt för dig var svaret jag fick på mitt krav. :D
Skräckexemplet vore ju om ens partner råkar ha hepatit och så kvaddas din lever med och du behöver få en organdonation för att överleva. Eller om ni båda får dold klamydia och när ni vill ha barn så har du blivit steril på grund av eran naivitet.
Man får inget friskintyg av att testa sig.
Men vill du ha en rejält grundlig test så kan ni pröva för klamydia och sedan pröva er för att få lov till att bli blodgivare. Då görs en grundligare utredning. Kan din partner ge blod och blir kallad så är den nog frisk nog att liggas med!
Kondom säger jag också om du känner dig osäker och visst kan det kännas pinsamt eller jobbigt att be om att få se "bevis" på att han inte har någon könssjukdom men det bör du kanske göra för att kunna slappna av..
Själv har jag aldrig använt kondom med min nuvarande pojkvän utan jag äter bara p-piller vilket jag ångrade när jag sedan under en fest och spelet "jag har aldrig" fick veta att han har haft en könssjukdom förut, men han sa att jag kan vara lugn för det var länge sen. Blev ju ändå som orolig och faktiskt irriterad att han inte sagt det förr.. tack och lov har jag inte fått nån sjukdom av honom.
Man kan ju ha könssjukdomar utan att få besvär så om han inte har testat sig så kan han ju ha det utan att han vet om det trots att han mår bra. Jag tycker du fått bra tips att börja med kondom och sen testa er tillsammans/alt be honom göra det för din skull.

Följ med honom och testa sig. Jag brukar göra det tillsammans med en ny partner, men nu är du oskuld så det känns ju onödigt att du ska göra det :)
Om man inte litar på sin partner så bör man väl ändå inte ha sex med den? Det jag mer syftade på att det SKA räcka med att personen säger att den är frisk. OM någon ens tog upp friskhetsintyg skulle jag känna mig fruktansvärt förnedrad.
#15 - Det är väldigt lätt att säga en sak, men sanningen kan vara en annan. Och som sagt kan man ha könssjukdomar utan att veta om det.
/Christine