Ägg donator
Genetiskt sett blev jag mamma i måndags.
Jag donerar ägg regelbundet då jag inte planerar barn själv, men vill ändå ge andra chansen - dem som själva inte har möjligheten.
För snart 9 månader sedan fick jag reda på att en av mina donationer ledde till graviditet.
Idag fick jag höra att paret fick en dotter 1/9.
Har tänkt på det hela dagen.
Vad ska jag säga ifall dottern vill veta vem jag är när hon blir äldre?
I'm not sure how to feel about this😐
Hahahahahahahahahaha- FUCK YOU
Grattis 🤗 Det du gör är en underbar gåva som många kämpade för i många år. Om hon vill veta något om dig när hon blir äldre så Kan du egentligen säga vad du skrev här, att du själv inte ville ha barn men ville ge de som verkligen vill men inte kan chansen. Om dina gener slår igenom i henne så kommer hon att bli stolt. 🌺
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Jag trodde donationer var anonyma?
Okey. Trodde inte heller att donatorn fick veta om äggen blev barn.
#5 om man önskar att veta så får man veta det.
Men föräldrarna kan inte kolla vem du är eller något.
http://www.akademiska.se/sv/Verksamheter/Reproduktionscentrum/Donatorer/Aggdonatorer/

Memento mori

Medarbetare för Julen
Tack
Jag tycker det är oerhört fint att det finns människor som vill donera både ägg och spermier men jag blir ändå lite förvånad över din reaktion.
Har du inte funderat på dessa frågor innan?
/Maria
Vad får man betalt för det?
Jag blev nyfiken. Jag har ägg som jag gärna donerar
#8 Det e klart jag har. Många gånger.
Men det blev helt plötsligt blev det bara verkligt. Innan var det bara en möjlighet.
Psykologen jag går hos förklarade det för mig att det skulle antagligen komma som en chock, även ifall man gått igenom möjligheten otaliga gånger.
#9 Det är olika, beroende på vart man är, men det är inte mycket.
Sedan borde det inte vara pengar som motiverar, det är det inte för mig och ska jag vara helt ärlig i min åsikt - gör man det för pengar är det riktigt svinigt.
#10 Man måste kolla så man lämpar sig som donator, men man kan skicka in intresseanmälan & ringa dit(i mitt fall sahlgrenska) eller din gynecolog du går till så brukar dem kunna svara på alla frågor man kan tänkas ha.
Hahahahahahahahahaha- FUCK YOU
Måste säga att det är en riktigt bra grej du gör som donerar ägg. En hjälte är vad du är, speciellt i de ofrivilligt barnlösas ögon 🌺
#11 Varför skulle det vara svinigare än något annat sätt att tjäna pengar på? Vanligt att män donerar spermier för att få pengar.
#13 Med tanke på din inställning till barn som lyser igenom i det du skriver på andra sajter så förvånar det mig att du kan tänka dig att sälja ägg så att det kan födas fler barn.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#11 Varför inte? Det är väl bra om personen får mycket pengar av besväret. Då kanske fler donerade.
Personligen skulle jag aldrig göra det.
Hur går det till att donera ägg? Man får inte gå på p-medel då antar jag?
Medarbetare på Skor iFokus
Hur går det till när man donerar ägg? Gör det ont?
#18 du gör samma som inför en IVF. Du ska ta hormoner och sen plockar dom ägg genom att köra in den i magen och säga ut dina ägg. Så det kan nog göra ont ja. Och ta hormoner är nog inte trevligt heller.
#18 skrev fel. Menade köra in spruta i magen och sedan ta ut ägg. Så ja det lär göra ont.
#20 - Dom kör inte in en spruta i magen heller! Jag har gjort en ivf, det är som en liten "dammsugare" som suger upp äggblåsorna (man får se på en skärm) via slidan. Ja det känns men man får bedövning och efteråt kan man känna lite som mensvärk.
/Christine
Dessutom, om man har regelbunden cykel finns det ju ingen anledning att ta hormoner inför en äggdonation? Ev. för att kunna ge fler potentiella ägg.
/Christine