Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1383 ggr
[802]
0

Problem med rakning...

Jag skulle behöva lite tips och råd vid rakning då det aldig blir som jag vill 😐
När jag har rakat mig så vill jag ha en len & slät hud och inte känna någon sträv stubb.

Jag har en bra rakapparat med flera funktioner så den är lämplig till både ben, armar och intima ställen.
Det stora problemet är mest när jag ska raka mig mellan benen…

Då jag inte rakar mig så jätte ofta så börjar jag med inställningen "ben" som är till för längre hår.
När jag har trimmat klart så tar jag nästa inställning som är "intimt" där saxen ska ta all stubb.
Men det är precis som att mina hårsäckar är för stora, för oavsett hur mycket jag rakar så blir jag "nopprig".

Efter varje rakning så smörjer jag in mig med typ "after shave" som ska förbygga irritation, klåda osv.

Vad gör jag för fel?
Ska jag smörja in mig med något innan rakningen för bättre effekt eller ska jag kanske ta lite med en vanlig rakhyvel också?
Tacksam för svar 🙂

[Nelley]
1

Hur ska du svara på folk som kommenterar om du tagit bort kontot. x)

[JenniN]
5

1# Hen kanske ville vara anonym så att den skapade en tillfällig. Så den kanske har en annan Avatar som den kommer gå in här och läsa svaren med.

SannaNolte
0

rekommenderar att du kör med en helt vanlig rakhyvel faktiskt , helst med nya rakblad på för varje gång du rakar . Och mycket tvål . :) det funkar jättebra för mig .

Medis på Socialt stöd iFokus . ☀️

Officielle
0

Rekommenderar inte att man använder vilken tvål som helst i underlivet då det kan orsaka infektioner och klåda om man har otur. Använd en oparfymerad tvål eller rakgel som är gjord för de intima delarna. 🙂

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

mieeow
1

Det är också viktigt att du rakar medhårs när du rakar, för att minska risken för irritation. 

Och personligen upplever jag det svårt att få det helt slätt, det är ofta litelite som är kvar av hårstrået.