Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettoff-topic
Läst 1663 ggr
-Aida-
0

Dålig sjukvård!

Nu är jag tusan rasande, jag har gått utan känsel i min högra stortå i tre dagar och ingen bryr sig, jag ringde till vårdcentralen som skicka mig vidare till sjukhuset, dom koppla  mig till en annan avdelning som koppla mig till en annan avdelning som sa ring till UM, jag ringde dit, nej vi vet ingenting, ring till 1177, dom sa boka tid hos vårdcentralen och utred, ringer dit igen och dom säger nej avvakta över helgen och se om de blir bättre.
Är de inte redan akut att man gått tre dagar utan känsel i stor tån, de kryper liksom neråt och de känns mer avdomnat än de gjorde igår, då är de väl redan nåt som är fel och borde behandlas akut, vad tusan ska man behöva göra!

Allt2
1

Åk till akuten?

OlgaMaria
0

Är det svullet? Om inte så är det kanske inget de kan göra akut åt det. Försök slappna av till imorgon eller på fredag. Är det oförändrat då hade jag ringt vårdcentralen igen.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

OlgaMaria
0

Oftast är det rätt värdelöst att åka till akuten om 1177 inte sagt att man ska göra det. Speciellt på kvällen när de kanske inte har alla undersökningsmöjligheter på akuten. Tror att de vill att du söker dig till vårdcentralen.

dejtbar
1

remiss till neurolog kanske?

[MikaelaR]
0

Åk till vårdcentralen. Blir det värre så åk in på akuten? du vet situationen bäst gör det som känns rätt.

-Aida-
0

Jag åkte in till akuten dom tyckte de va konstigt att ingen tagit emot mig och att jag skulle fått hjälp tidigare.

[MikaelaR]
0

#6 vad var problemet då?

-Aida-
0

Jag tycker de är löjligt att man inte blir tagen på allvar och alltid ska vänta, har man ingen känsel ska man väl inte vänta, har redan gått tre dagar och de blir inte bättre, jag upplever de som värre, då ska man väl inte behöva vänta ännu längre.

[MikaelaR]
0

#8  vad var det som hänt med din fot?

-Aida-
0

Ingenting, de bara hände att jag tappade känseln, upptäckte de när jag skulle sova.

fruktgumman
5

Vad sa de på akuten då?

-Aida-
2

#11 Jag fick en remiss till min vårdcentral, dom ska hålla kontakt med mig och följa upp så de inte blir värre, dom kollade nervbanorna så dom va okej, så de inte var diskbrock i ryggen, eftersom jag klarade dom testerna så kom doktorn fram till att de va en nerv i själva tån som kommit i kläm och därför känns de bortdomnat men att nerven kan ploppa rätt igen, blir de värre eller inte bättre på ett tag ska jag återkomma och jag fick övningar som är bra för nervbanorna så de ökar chansen att nerven hoppar tillbaka och jag får känsel igen.😃
De va den bästa hjälpen jag fått på hela dagen, att de ska vara så sjukt svårt att få veta något alls av sjukvården. <<

OlgaMaria
3

#12 Ja, hade du fått bättre bemötande från vårdcentralen på en gång hade du ju inte behövt åka till akuten.