Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettoff-topic
Läst 940 ggr
[Ily143]
0

När man bakar

Hej! Jag håller precis på att baka kanelbullar, har nu rullat ihop dom och dom är snart redo att sättas in i ugnen, dom måste bara jäsa igen först. Det blev 2 plåtar med kanelbullar så tänkte sätta in ena nu för att se hur dom blir men min pojkvän kommer inte förrän ikväll och jag vill att det ska vara färska varma bullar när han kommer. Så jag undrar om jag kan låta dom stå tills ikväll?  Jag låter då alltså bli att pensla på ägg på dom bullarna förrän ikväll när dom ska in i ugnen. Eller är jag tvungen att sätta in dom i ugnen när dom jäst i 30 min? Någon som vet? Mycket tacksam för svar! :)

sisela
1

Nej, det brukar inte bli så bra att överjäsa deg.

Amandla
3

Grädda dem nu och frys in så många du vill bjuda på. Sen tar du fram dem, lägger dem i kall ugn och sätter den på 100 grader, värm dem i 10 - 15 minuter ungefär (samtidigt som ugnen blir varm). Trolleri 🙂

Fridaaaa
2

Nej gör de klara nu, bättre att värma på ikväll i så fall när ni ska fika på det Glad

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Ily143]
2

Okej då gör jag så tack så mycket för era snabba svar! :)

Ladydragon
0

#2 att frysa in är alltid en god idé då det håller sig mycket längre 

men är det ikväll som gäller så räcker det väl att baka färdigt bullarna o sen sätta in dom i ugnen en liten stund så dom blir varma o goa och sen servera dom