Överreagerar jag?
Hej! Skulle behöva lite hjälp med kärlekslivet..
Kan ju börja med att berätta att jag vart singel väldigt länge men under denna tid har jag träffat ett par killar, några har jag börjat tycka om, andra har tyckt om mig men som jag inte känt något för.
Hur som helst så började jag träffa en kille för ca en månad sen. Han är underbar, snäll, rolig, aa jag tycker om honom mycket. Han pratar med mina föräldrar och mina syskon, får mig att må bra och känna mig trygg.
Han har precis köpt en lägenhet som han har rivit ut allt i för att bygga om då han är snickare så allt han gör på dagarna är att jobba 7-16, hem och käka och vidare till lägenheten ca 18-21 så jag vet att han har mycket att göra men dom senaste dagarna har han blivit mer off. Detta har resulterat i att jag har blivit mer på..
Han har flera gånger sagt att han saknar mig, att han tycker om mig osv men senaste dagarna känner jag mig mest "på". Det har inte hänt något (vad jag vet).. Han var hos mig i söndags och vi satt med mina föräldrar en stund och pratade då pappa och han känner varann sen innan via jobbet då båda är snickare och han satte sig bredvid mig och vi hade jättetrevligt, sen var vi på mitt rum och kollade film och hade mysigt. Sen somnade vi till och när vi vaknade så åkte han då han skulle upp till jobbet dagen efter. Jag skojade och sa titta inte på mig haha för jag hade somnat med smink och såg ut som hej kom och hjälp mig och det tyckte han var kul så han höll fast mig och skulle tända lampan för att få se men tillslut gick vi ut i hallen och där kom vi in på samma sak igen och då sa jag att hade vi vart tillsammans hade han fått se mig utan smink, då sa han hur blir man det då? Jag försökte skämta till det och sa att man rågar chans och vi skrattade båda två.
Sen dess har han vart lite off, skriver inte lika ofta, får kortare svar, ringer inte osv och då känner jag mig alldeles för på så nu har jag bestämt mig för att inte skriva mer utan låter honom skriva först.
Men jag vet inte om jag bara överdriver? Som sagt så vet jag ju att han har massor att göra och han vet att jag stöttar honom i det, men jag blir ju orolig. Frågade igår om han tappat känslor och svaret var äh ge dig!! Men jag vet inte vad jag ska göra! Tycker om honom så sjukt mycket!
Hoppas någon orkar läsa och kanske kan komma med något tips på hur jag ska göra? Jag är kär..
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Om han hänger hemma hos dina föräldrar så försöker han ju knappast fly. Att han kanske skriver mindre ofta kan ha att göra med att han känner sig trygg med dig och vet var ni står. Om det bara har gått en månad kan det kanske fortfarande kännas nervöst, men försök slappna av och hitta på annat under tiden han jobbar.
Om du verkligen vill reda ut om att ha varit "på" så kan du säga "Ursäkta om jag kanske verkat lite väl på senaste tiden, men jag har varit lite stressad. Mycket att göra med skola/vänner/jobb/vad det kan tänkas vara.". På så sätt kan du dels veta om han tyckt så och dels avdramatisera det om det varit så att han känt sig pressad.
Nej precis, han vill ju gärna prata med föräldrarna så fly gör han inte men jag tror som du säger att han känner sig trygg med vart vi står. Jag väntade ut honom vilket gav resultat, han hörde av sig och var som vanligt. Vet att han har sjukt mycket med både jobb och lägenhet så jag vill inte ligga på honom! Men det känns mycket bättre nu! Tack för du svarade!
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus