Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1575 ggr
Anonym
0

Får bara ont

Hej.

Jag har en ganska pinsam fråga.. 
När jag och min pojkvän har sex gör det bara ont för mig och jag fattar inte varför, det är väl det som är mest pinsamt. 

Det gör ont dels när han ska in och det är väl för att jag är trång, kan jag typ.. göra något åt det så att jag är mindre trång?
Men sen gör det även ont vad jag upplever det som, när han kommer för långt in i mig..? Liksom när han trycker på för mycket/hårt.. men jag upplever även att han inte hinner komma långt in alls innan jag får ont och det är tråkigt.. :(

Karmatarerskanise
0

Är du uppvärmd innan?  Tillräckligt blöt och upphetsad?

Anonym
0

#1 Ja det är jag ju faktiskt :/

Anonym
0

Fast under tiden gör det ju bara ont och är inte skönt.. så då är jag väl inte speciellt upphetsad osv

Karmatarerskanise
0

Tycker du ska göra en gynkontroll.

CelsiusT
7

Tror knappast att du är trång så att det ska behöva göra ont för det. Alltså, det hålet går att klämma ut ett bäbishuvud genom, så det är väldigt töjbart.

Däremot är det vanligare än man tror att man faktiskt inte är så uppvärmd och våt som man tror sig vara. Du kanske känner dig upphetsad, men din kropp kanske inte är med på samma noter helt och hållet. Se till att lägga mycket energi på förspel, och då inte bara "pill där nere" utan verkligen förspel där han tar i dig, kysser dig osv osv, vad du nu gillar. Sen är det inte fel att gå in med fingrar först. Be honom börja med ett finger, när det känns bra så be honom ta två fingrar. Är han stor så kanske han bör använda 3 fingrar innan han kommer med snoppen och försöker. Och se till att allt känns bra, hela tiden. Det får aldrig göra ont! Gör det ont så har ni gått för fort fram och då är det bara säga "aj" och be honom att ni gör på något annat sätt (tex mer förspel, han kanske vill slicka dig osv). Han kan gärna ge dig en orgasm helt utvändigt först, så han bara pillar och tar i dig på utsidan och ger dig en orgasm, då brukar det rinna till lite extra väta. Ibland kan vinkeln ha lite betydelse också, känn efter om han trycker mycket mot ena väggen på dig, då kan ni kanske hitta en annan vinkel som gör att han glider in lättare.

Sen finns det tjejer som har problem med att dom trots att dom är våta och upphetsade inte blir tillräckligt våta. Då finns det glidmedel! Supersmart lösning. Fungerar även väldigt bra om man av någon anledning inte blir fullt så upphetsad/våt som man egentligen behöver. Dock ska man ta det som en sista lösning tycker jag, för man blir inte uppmjukad av glidmedlet, det är bara en ersättare för den väta som kroppen inte alltid klarar av att åstadkomma. Men den gör dig inte mjuk så som man blir när man är upphetsad.

Sen gör det ont när man kommer djupt in. När han kommer väldigt djupt så slår han i din livmodertapp, den är känslig. Be honom att inte gå fullt så djupt. Oftast kan man reglera det där med hur han spänner sig och i vilka vinklar ni kör.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Anonym
2

#4 Ja det kanske jag borde…

#5 Tack för ett jättebra svar. Han är otroligt bra på förspel och gör mer än gärna det skönt för mig så det är inga problem där, men ibland är han faktiskt lite väl ivrig att gå över till sex även om han alltid har använt fingrar innan. 

Vet att det hålet är töjbart men jag tänkte att det kanske gör ont när det töjs ut😞

Vi får prova andra ställningar och vinklar också.

[TanatosNyx]
0

Jag har samma problem som dig, och jag kan bekräfta det Celsius säger: man tror sig vara upphetsad men kroppen hinner inte med. 🙂 När man blir tillräckligt upphetsad flyttar sig livmodern en bra bit så du blir "djupare", dvs han kommer inte att krocka med tappen typ en fingerlängd in.

Jag har även gjort ett antal gynundersökningar då jag har väldigt lätt för att börja blöda, och har då fått höra att jag snällt får vänta in kroppen 😛

Anonym
0

#7 Okej, då är vi nog helt enkelt för ivriga att börja med sex innan min kropp är redo🤔 mer förspel och andra vinklar/ställningar ska testas.

CelsiusT
0

#6 Låter underbart att du har en kille som är bra på den biten!! Men ibland kan man ändå behöva göra mer eller annat.

Det gör förstås ont att föda barn, men då töjs man ju också så mycket att man ofta spricker. Det är ju maximal töjning. Så lite töjning som det krävs för en snopp ska inte göra ont.  Så om det gör ont för dig är ni antagligen för ivriga =) och blir det ändå inte bra så prova gärna glidmedel. Gör man ett bra förarbete så är det inte fel att använda lite glidmedel också som hjälp på traven.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Skogsraah
2

Nu vet jag inte hur ditt tidigare sexliv ser ut eller om du har haft sex med någon annan tidigare, men vill bara inflika med anledningen till att jag fick ont under några år under samlag.

Jag hade en partner som "körde på alldeles för hårt", det var nära övergrepp några gånger. Jag blev väl osäker och tänkte att det var lika bra att härda ut fastän det gjorde ont, och då började jag omedvetet spänna mig varje gång efter. Oavsett hur uppvärmd jag var eller att jag inte alls tänkte negativt så , det spelade ingen roll.

Det är som att musklerna kan komma ihåg obehag. Så har du någon gång varit med om något som gick lite för långt, gjorde lite för ont, så kan det vara från det du spänner dig och att musklerna "kommer ihåg"! Jag hade ont med senare sexpartners ett tag efter nämligen, men tillslut försvann det (tack och lov).

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Anonym
0

#9 Javisst är det så och jag klagar då inte om jag får mer, haha! :)

Ja vi är nog för ivriga :)