blåmärke
Jag har ett riktigt stort blåmärke på skinkan,lite större än en handflata.Riktigt,lilasvart.(haft hårt sex,smisk) Min fundering nu är om en läkare/gynekolog/barnmorska kan göra en anmälan om misstänkt misshandel mot min vilja om jag bokar in en tid för mitt krånglande underliv? Jag har inga problem att förklara läget men frågan är om dom tror mig,eller om dom väljer att tro nåt annat.Är jag nojjig nu? En barnmorska har tidigare frågat mig om min kille slog mig(när jag var ihop med mitt ex) men då hade jag inga märken el nåt så vet inte hur hon funderade ut den frågan.MIn pojkvän är världens snällaste o jag vill inte ha nåt strul.Bara att jag förmodligen har en riktigt kraftig svampinfektion just nu,och har riktigt ont. (har Svamp kroniskt i princip det ger sig nån vecka o sen är det där igen.)
Nej klart dem tror dej om du förklarar läget! Annars kommer säkert polisen förstå om du säjer att anmälan var felaktig, sen tror jag inte ens hon får göra det utan ditt tillstånd. :)
Du ramlade och landade hårt på en stenjävel, kan du säga. Om det bara är ett blåmärke vore det inget farligt.
Eller "Min flickvän smiskade mig"," för att se reaktionen.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Haha det är ett och ett lite snett under men det stora ca 12 cm brett osv XD får väl chansa och försöka boka in en tid.Haha det där med flickvän skulle kunna bli kul :P
Eller flickvännen OCH pojkvännen. Väldigt få som kan hantera ett sådant förhållande(sorgligt nog).
Men att du landat på en hög med stenar måste hen väl tro på?
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Jag tränar en fullkontaktsport där det ganska ofta blir rejäla blåmärken, ofta runt rumpa/höfter på mig då jag har en tendens att lämna luckor där i mitt försvar.
Jag sa till direkt när jag var inne för undersökning, att jag hade rejäla blåmärken och att det berodde på just sportande och träning. Har bekanta som tränar samma sport som mig som hamnat i lägen där de fått förklara sig och det blivit en mindre utredning. Men det var inga problem när jag sa till direkt att det är träningen som ger sådant resultat ibland ;) Det skrevs tom. in i min journal att jag tränar kampsport så att det inte behövde bli problem vid eventuella senare besök heller.
De som arbetar inom vården har skyldighet att anmäla vid misstanke om misshandel, (särskilt när det gäller barn). Förmodligen är det därför du har fått frågan tidigare, det är inga konstigheter. Tänk de som blir misshandlade på riktigt och inte vill berätta, får de frågan kanske de vågar öppna sig. Sen är det såklart ingen som ska anmäla utan att prata med den berörda personen först!
Tror ingen skulle se ett blåmärke på skinkan och på en gång misstänka misshandel, jag hoppas att de frågar dig först vad du har råkat ut för. 😉