Urinvägsinfektion?
Vet inte riktigt hur jag ska göra och vågar inte riktigt säga det här till mamma än, trots att vi har bra relation… Det är så att jag låg med en kille i både fredags och lördags, har aldrig tänkt på att kissa efter sexet trots att mina kompisar alltid säger att man borde det.. Till saken nu, när jag vaknade imorses märkte jag att det gjorde ont när jag kissade, och för någon timma sen gjorde det både ont och kom blod samtidigt. Känns som en svidande känsla och är 99% säker att det inte är någon könssjukdom.. Men tror ni att det är urinvägsinfektion och vet ni hur man gör något åt det? Någon som har varit med om det här? :s
Låter som uvi. Gå till läkare så det inte sprider sig till bäckenet.
Gå till läkaren, de kommer vilja ha ett urin prov. Om du inte kan kissa där kan du ta med dig det i nån burk hemifrån (ska stå i kylen tills du ska till doktorn). Det kan va svårt att kissa på beställning när man har urinvägsinfektion, fast man känner sig killenödig hela tiden, men somsagt, de kommer testa ditt urin och möjligtsvis ta ett blodprov (stick från fingret) sen blir det en antibiotika kur i 5-7 dagar.
Det du kan göra naturligt för att förhoppningsvis bli av med infektionen är att dricka massor - vatten med citron, äppelcidervinäger, tranbärsjuice, örtteer t ex kamomill. Skippa socker och mjölmat. Värm en vetekudde och ha över underlivet/mellan benen länge - det skapar lokal feber som dödar av en hel del. Droppa några droppar tea tre oil i ett trosskydd, eller stoppa torrt kamomillte i en tunn strumpa/tygpåse och ha i trosan.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
#3 de är inte säkert att de fungerar heller. De är inte bra att dricka jätte mycket heller! :/ Jag har haft uvi tusen ggr, spelar ingen roll ifall jag kissar efter samlag, jag har tyvärr så dåligt immunförsvar. Jag får även täppa ner på söt dricka å godis har doktorn sagt. Mitt råd är att gå till vårdcentralen å be dom göra urinprov då du misstänker uvi. Dem flesta gångerna hjälper redan första tabletten. Vänta heller inte för länge då du redan kissar blod :o