När hösten kommer.
Hur gör ni nu för å hålla humöret uppe å inte deppa när hösten kommer?
||My Love For Animals Is Immortal||
tänker att det "bara" är nio månader kvar till sommaren..
Det är bara att försöka stå ut, nåt annat kan man inte göra.
Försöka ta en dag i taget. "Just nu" klarar man av.
Hitta saker att se fram emot - en film i soffan på kvällen, god mat eller liknande.
Har inget problem med måendet på hösten. Älskar att kunna klä mig mer, att tända ljus och mysa under filten med te. Julen kommer närmare och kanske får man se snö :)
Finns så mycket bra med hösten och vintern.
Njuter :)
Långa promenader med hundarna. Härlig hög luft. På kvällen krypa ner under en filt & tända ljus. Åh vad härligt
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag mår alltid som bäst till hösten, så jag gottar mig med att det är lång till sommaren! Lagar god mat med säsongens ingredienser, plockar fram virkningen som har varit liggande sedan i våras, läser massa böcker, tar fram värmefilten och tänder ljus om kvällarna. :)
Passar på att njuta ordentligt i skogen när solen visar sig. Så härligt med alla färger
Jag tycker det är skönt när det blir svalare, så jag klagar inte direkt.
//Jessie
Jag brukar i och för sig inte bli deppig på hösten, men jag brukar alltid planera och tänka ut vad jag vill göra, stort som smått. T.ex köpa nya ljuslyktor, tänka ut maträtter som vi ska laga, bjuda hem vänner på middag, tänka ut outfits (älskar att klä mig på hösten, så mycket lättare än på sommaren!), kanske planera en resa 🙂
/Christina
Jag älskar hösten. Att det blir kyligare, färgerna.. Att kunna gå med hunden som vanligt igen o svampplockning :)
Man får tänka på fördelarna.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
myser in mig i alla mina härliga stickade kläder och njuter så länge det inte är is/snö/slask och minusgrader.
Igår var det 16 grader varmt och sol här i Esbo, finland. Vacker och härlig är hösten när den vill.
Jag njuter av alla dessa vackra färger i naturen som hösten ger, promenader,tända ljus på kvällen, skumbad och bara vara. . Hösten är mys tid för mig 🙂
Gillar hösten bäst. Långpromenader med kyligare frisk luft, lingonplockning och svamp… Och sen min keramikverkstad :-). En kul hobby är inte så dumt att ha.
Det är drygt när det blir mörkt så himla fort. Inte kul att det är svart ute när man åker hemifrån på morgonen och när man kommer hem på eftermiddagen så är det lika svart. Kanske mysigt sitta inne med tända ljus och sådant men jag är utemänniska och vill ha dagsljus. Senare på hösten när det blivit ännu mörkare så kan jag bara få vara ute i dagsljus på helgen.
Jag köpte en sollampa och där spenderar jag lite tid med läsa en bok eller borstar någon av hundarna. Jag sitter inte inne för mycket utan går gärna promenader r det lite soligare ute så passar jag på att även titta på solen. Jag försöker göra smått o gott som lite pyssel det gillar jag inte för jag är duktig men lite pill-göra tycker jag är roligt ändå.
14 visst är det trist när mörkret kommer och man jobbar 7-16 jag brukar gå ut om jag jobbar dagpass på min rast käkar lite snabbare o babblar inte går runt 15 minuter så är jag betydligt piggare att jobba igen. Helgen är det ett par promenader som tas förmiddagen/morgonen och sen en mitt på dagen för att då lite dagsljus, mys kommer på kvällarna ;)
#15 Tycker du att det funkar med sollampa? Det har jag hört andra som pratat om. Jag tror absolut att bristen på ljus påverkar att man mår sämre på höst/vinter.
Var ni får det att låta mysigt! Sitta under filtar, tända ljus, dricka varmchoklad…
Men alla måsten då? Det är dom som tar emot under hösten tycker jag…
Nu har jag visserligen valt själv att ha hästar och satsa på sporten, men det känns redan nu att allting börjar bli jobbigare. Det regnar, blir mörkt fort etc.
Ser inte framemot alla timmarna på kuskbocken i ösregnet och mörkret i November….
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
#17 Jag håller med om att alla måsten är jobbigare höst och vinter. Vi bor på en gård och skötseln av djuren är extremt mycket tyngre både fysiskt och psykiskt under vinterhalvåret. Det är då man måste krypa ner under filten sen och äta choklad och mysa. 😉
Ja jag har ju inga andra måsten än att ta mig till jobb. Det finns det regnkläder till ;)
Va skönt Hera!
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Ja :)
17 det är väl värsta med ha häst tyvärr, dessa kalla mörka dagar mörkt när man åker till jobbet mörkt när man går till stallet och kolsvart när man går där ifrån. Visst överväger det bästa av allt nämligen hästen allt, mys och härligt. Sköna soliga höstdagar man bara kopplar på vagnen med lite fika dom är underbara 😃
16, Jag skaffade en förra vintern och jag led inte som annars, jag kan bli deprimerad framåt februari-mars annars men det slapp jag sist. Jag skulle vilja gå på solterapi men det blir så dyrt.