Är detta PMS?
Jag har märkt att jag då och då har problem med illamående när jag vänder mig om i sängen på natten. Oftast går det bara att ligga på en speciell sida. När det här kommer brukar det hänga i ca 3 nätter på rad innan det bara plötsligt försvinner.
Jag har inte tänkt så mycket på det förut men börjar nu se ett mönster att det kan vara så att det hänger ihop med dagarna före mensen.
Kan det vara en konstig yttring av PMS?
Jag märker ju själv av att humöret är tokigt och magen löper amok m.m.
Men har aldrig hört talas om läges-illamående på det här sättet.
Ha en bra dag! // Pernilla
Man kan få lite olika symptom innan mensen , i regel är det samma återkommande symptom men om du känner dig orolig bör du besöka din läkare. Bättre kolla en gång för mycket. .
Det kan oxå vara halsbränna eller nåt annat trassel med magen tror jag läste nånstans om att ligga på ena sidan minns inte vilken när man sover minskar risken för halsbränna då magsyran har svårare att tränga upp i matstrupen
funkar ibland för mig tror det är vänster sida som är bäst
men visst vid PMS så kan magen oxå vara lite i olag jag kan ibland må illa vid PMS och ofta även förstoppning och liknande magproblem
Jaså? Mycket möjligt. =)
Jag är inte särskilt orolig över det här utan mer nyfiken att höra ifall det finns fler som har det här problemet och vet vad det är.
Ha en bra dag! // Pernilla
Halsbränna kan ge sådana symptom.
Det låter som om du reagerar på hormonomställningen i kroppen som sker inför mensen. Illamående, diarré, uppblåst mage och gaser är mkt vanligt. Har inte med PMS direkt att göra, men brukar förekomma även vid PMS. Migrän är en annan grej som kan dyka upp.