Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettsexualitet
Läst 3928 ggr
Lundqviist
2014-08-12 21:53
0

Killars kroppshår

Tjejer, Vad tycker ni? 

Håller si och sådär på med en kille som är jätte gulli & rolig osv. Men De är en sak som jag blir helt avtänd på.  Han har hår på bröstet, och magen, och jag vet inte vad jag ska göra, jag är helt jävla äcklad på de, och de är det ända jag kan tänka på.. Ni får tycka att jag är huur löjlig som helst. Men min åsikt, Jag hatar hår och blir avtänd på det. tyvärr.  

Ska jag säga till honom de? Låta de va eller något annat? 

Tycker också att, De är hans val, hans kropp vill han ha hår där så ska jag ju egentligen inte ha en åsikt i de, hans kropp hans val. Men jag blir helt avtänd på detta.. 

Vad tycker ni föresten om hår? på bröst/mage eller annat ställe?  :)

Wellcraft
2014-08-12 21:59
2

Jag accepterar hår, då de flesta killar över pubertetsålder faktiskt har det, men könshåret ska bort ;)
Men alla är vi olika, finns ju många killar som inte klarar av benhår m.m på tjejer.
Du borde nog prata med honom, förklara att det är hans eget val men att du skulle uppskatta att han rakade sig, tror det är bäst att vara ärlig.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Lojs
2014-08-12 22:10
8

Jag gillar hår, det verkar jag rätt ensam om. ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Wellcraft
2014-08-12 22:12
5

#2 Inte helt! Brösthår är ett måste för mig, vad gäller män. Känns som ett litet barn annars .

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Lojs
2014-08-12 22:24
0

#3 Mm, så känner jag med. Men jag vet många tjejer som föredrar helt utan hår.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[AnimeV4]
2014-08-12 22:30
0

Jag tycker hår är riktigt nice! Inget rakat här inte 😎 ..men om han naturligt skulle ha mindre hår är det ju inget fel med det!

Mitt tips till dig är att du pratar med killen om detta på ett bra sätt och att du sedan låter honom göra valet. Om du känner att det absolut inte funkar pga hans kroppsbehåring och att han väljer att inte göra någonting åt det så får du tänka över hur du vill gå vidare efter det. Jag är dock lite nyfiken på vad du menar med "håller på". Är det en kille som kan tänkas bli din partner eller är det en kk? Lycka till!

[Daisy-Moa-Elsa]
2014-08-12 22:48
0

#2 nej då 😃

Rumblebee
2014-08-12 23:15
3

Det enda hår som jag verkligen ogillar är i ansiktet. Tycker inte det är fint. Är ju en sak om det är vältrimmad goatee i "Tony Stark" stil typ men i och med att pojkvännen aldrig kommer skaffa sådan så uppmuntrar jag honom att raka sig när det börjar bli mer än bara stubb :P Dock övrig hårväxt får han göra som han vill med. Och då har han ändå rätt ordentlig hårväxt med mörkt hår som syns Bäst är ju att prata ut och se vad ens kille vill ställa upp på närmare gäller rakning, utan att ha något emot det

Bananbullar
2014-08-13 07:41
6

Bryr mig inte heller om hår eller inte hår. Tycker det är bäst när killen själv väljer hur han vill se ut (alltså om han vill ha kvar håret eller inte). Då får han bäst självförtroende och det tänder jag på. 😃

Omorika
2014-08-13 09:12
4

Föredrar helt klart hår allt hår förutom på ryggen…

Det är mysigt och mjukt kan bara föreställa mig en kille som rakar med en konstant taggig bringa inge mys där inte.

[xMondSy]
2014-08-13 10:26
6

Utan min sambos bröst/maghår skulle jag tycka att det kändes tomt, han är min lilla teddybjörn och ibland är det faktiskt skönt att gosa in sig där. 
Funkar bra med hår för då fastnar inte örat med ett vakuum som på bara ren hud :)

teddykaniner
2014-08-13 15:46
1

Föredrar också håriga killar! (inte ansikts hår men inte så att jag blir avtänd av det heller sålänge det inte är jättelångt) Dessutom har jag turen att ha en sådan kille så jag är mer än nöjd! Dock har han inte skägg eller mustasch :D

Med vänlig hälsning,
Jenny

flocken
2014-08-13 16:48
0

så länge de håller det i skick. Även karlar ska ha koll så det inte växer okontrollerat. Men inte raka/vaxa kroppen. Det är en karl jag har. Ingen pojk  Jag vill att mannen ska ha mer ansiktshår än vad han har. Tycker han passar i det. Här kör vi med getskägg. Bara under underläppen en sträng mot hakan.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Miniland
2014-08-13 16:52
1

Jag tycker du kan prata med honom om det.  :)

Själv tycker jag det är snygg och sexigt med hår på bröstet och magen. Det enda jag inte gillar direkt är hår på ryggen.

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

Paltn
2014-08-13 19:38
6

Intressant diskussion att snubbla in på =)
Är själv rätt skapligt "behårad", speciellt ansikte och bröst/mage, och än så länge har då ingen kvinna klagat =)
Verkar snarare som de flesta kan tycka det är lite mysigt att krulla brösthåret och även skägget mellan fingrarna näre ska till åh mysas…åh själv har jag inget emot det heller. Kittlar rätt skönt ;P

#12 "Soulpatch" kallas det du beskriver att din karl har på hakan btw =)

// Paltfan

[Forest]
2014-08-13 22:11
0

Jag störs inte av lite bröst,mage och ben kön får gärna vara rakat eller mycket kort. TS om du störs av detta och det är avtändande för dig så tycker jag du ska ta upp det med honom, men jag funderar lite på en sak.. vad gör du om du träffar en annan kille som har hår för jag har inte träffat en ända helt hårfri kille 🤐

Karmatarerskanise
2014-08-14 03:23
6

Jag hade inte sagt det. Men nu antar jag att ni känner varandra en del. 

Är det så viktigt att jag blir avtänd om han är hårig, då är det inte rätt person. Så känner jag. .

flocken
2014-08-14 08:26
0

14 :)  Kanske något som är typiskt knuttar? ;)

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

nlinds
2014-08-14 09:11
1

När det ser ut som en djungel på rygg/axlar börjar det bli liiite för mycket, för min smak 😐

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

sjöutsikt
2014-08-14 09:57
2

Inga problem med hår. Det är en naturlig del av en människa. Älskar att dra fingrarna genom brösthåret på min sambo när vi myser. Det skulle vara så märkligt om han vore helt glatt… Och skägg är så snyggt på en man (de flesta i vart fal. Det är nog det att det får en person att "kännas naturlig" som gör att jag gillar det.

teddykaniner
2014-08-14 10:38
3

Håller med hera, ifall den här frågan var svängd andra vägen dvs ts hade skrivit något i stil med "en kille jag har på g med tycker att jag borde hålla benen och armarna råkade för annars blir han avtänd." då har jag på känn att en massa folk här hade skrivit att han är inget att ha om han är så ytlig… Och att han vara bryr sig om ditt yttre om ditt naturliga kroppshår stör honom så mycket. Dessutom rakar många kvinnor benen och armarna medan, enligt mig, är det inte alls lika många killar som råkar sitt bröst och maghår. Man kan ju inte heller påverka var och hur mycket kroppshår man får.

Med vänlig hälsning,
Jenny

Paltn
2014-08-14 13:26
0

#17 Det härstammar ursprungligen ifrån jazzkulturen faktiskt. Men idag är det många som har det. Enkel bit "skägg" att hålla efter och extra vanligt hos dem som vill ha behåring i ansiktet men har såkallade kala fläckar efter käkarna m.m så de inte kan ha någon större skäggfrilla.
Bland knuttar är däremot flätat bockskägg väldigt vanligt.

// Paltfan

Fridaaaa
2014-08-14 19:54
0

Jag ogillar skägg, tycker det är grymt avtändande, likaså om det är mycket hår på bröstet. Lite är OK men inte en "urskog" ller vad man ska säga.

Min sambo vill ha lite skägg, men han håller det kort eller stubb, så får båda som vi vill 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

pyromanen
2014-08-14 21:04
4

Tycker hår på män är något av det sexigaste som finns. Ju mer desto bättre.

Indriz
2014-08-14 21:06
0

Har inga särskilda preferenser för kroppsbehåring men massor med hår på rygg och bröst kanske blir lite väl mycket. Har heller inget emot ansiktshår rent utseendemässigt dock reagerar min hud vid läpparna rejält mycket vid kyssar med sådana killar. Blir rött och ömt och det brukar inte funka i längden :P

Make the right thing easy and the wrong thing hard. Remember that the horse is the best teacher you'll ever find and that he is a reflection of the one who cares for him.

youandyou
2014-08-15 03:50
1

innan jag träffade mitt ex så hatade jag ochså killars kroppshår. Höll på och kräka av de.  Bad dem att raka bort de. 

Vet inte hur jag ska förklara men. Jag tycker de är sexigt nu haha. Iaf på mitt ex. Tror jag iaf. Eller att vi va tsm så länge att jag lärde mig att acceptera de. 
Har även rakat han en gång. PÅ magen och bröstet, Men de blev ju bara jobbigt och gosa sen. Då de växte ut och blev äcklig stubb. Så nu får de vara. 

Acceptera de, fråga om du får lov att raka honom xD, eller lämna honom om du inte kan acceptera de. För då är han inte rätt.

flocken
2014-08-15 08:53
0

#21 Jag har faktiskt försökt övertala honom till att skaffa fläta. Men icke. Envisa karl

…………………………………..

[JenniN]
2014-08-16 23:44
4

Jag har ingeting emot hår. Ansiktet och bröstet tycker jag bara är manligt och jag blir snarare mer tänd på det än om han är slät som en bebis! =) 

Men till din fråga, nej jag har absolut inte sagt det till honom. Han har håret där vilket betyder att han inte störs sig alls på det. Det kan ju också tillochmed vara så att han tycker om det. 

Du kanske inte skulle bli så glad om han skulle utbrista att han blir äcklad av håret du har på huvudet, du kan ju såklart raka av det. Men det skulle nog inte bli samma sak mellan er igen om han skulle säga så. :)

Scorpio97
2014-08-17 23:02
1

Jag tycker det är snyggast om dom inte har hår (alternativt relativt lite) på kroppen. Skulle en kille ha en hel skog på bröstet skulle jag nog tycka det är osexigt. Skägg tycker jag beror på killen, vissa ser barnsliga ut utan och vissa ser mycket bättre ut. 

Om jag ändå skulle träffa en kille med "för mycket" hår, så skulle jag nog ta upp det. Jag skulle inte kräva det, utan bara fråga vad han tycker om det. Om han skulle kunna tänka sig att ta bort det eller om det är viktigt för honom/han helt enkelt inte vill. Och jag skulle självklart tycka att det är helt okej att han frågar mig om jag kan spara ut/raka bort håret på min kropp. Man kan ju alltid diskutera.

//Jessie

MoaL
2014-08-19 19:26
12

Jag tycker att hårväxt hör till alla vuxna människor, både kvinnor och män, och tycker att det är beklagligt att så många vill klänga sig fast vid ett prepubertalt utseende, det vill säga att raka bort håret där det börjar växa ut under puberteten. Vi har hår på kroppen av en anledning, och har man så stora problem med något så naturligt som helt normal kroppsbehåring så är det sig själv man borde ta sig en funderare över, istället för att försöka förändra sin partner.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[Tuulikki]
2014-08-22 22:52
0

Innan mitt ex hade jag inte varit med någon kille som hade mycket hår på mage & bröst (tidigare hade bara haft raggarsträng). Var ju ovant till en början men det spelade ingen som helst roll för min del att han var hårig. Han själv tyckte inte om det dock, utan skämdes och rakade bort det sommartid när man skulle sola & bada.

Nuvarande pojkvännen har lagom.😊 Eller så kanske det är jag som tycker just han har lagom för jag är så kär😎