Känslig?
Vill bara skriva av mig lite, kanske få något råd.
Jag har väldigt dåligt självförtroende och en del händelser har gjort att jag har svårt att lita på min pojkvän. Kämpar verkligen med att göra det.
Har börjat komma över en del saker och förlåtit
Men häromdagen såg jag en konversation hade han med en av sina närmaste tjejvänner I den hade han skrivit att hon var snygg och att han gärna skulle kunna ligga med henne och ha en 3- eller 4-kant.
Jag har väldigt svårt med vänner av motsatta kön, men den här tjejen gillar jag verkligen och tycker om. Dock blir jag alldeles chockad när han skriver något sådant till henne. Vill bara gråta…
Är jag känslig som mår dåligt över något sånt här? Vill fråga honom varför , men vet samtidigt att han kommer bli galen om han vet att jag läst en av hans konversationer.. Vet är fel att snoka, men blir ju ännu mer osäker när hittar sånt här😭
Känns som jag börjat om på noll igen.
Men kanske jag som begär för mycket. Han säger ju att han älskar mig och bara vill vara med mig..
Vet inte om jag ska berätta att jag sett eller bara försöka glömma.
Visste inte riktigt vilken grupp detta inlägg passa in i , så hoppas blev ganska rätt i alla fall.
Klart du ska bli upprörd! Konfrontera honom snarast, och han har ju gjort nåt mycket värre än att snoka så få inge skuldkänslor för det.
Om ni har ett förhållande där man bara är två, då är det han skrev inte ok. Jag är ledsen att du behöver gå igenom det jag fick förr :(
Tack för era svar. Ska försöka prata med honom "imorgon".
Usch gör så ont i mig. Hur kan man ens tänka på att ligga med någon annan. Visst fantasier kan väl man ha, men att skriva så. Trodde inte så om honom.
Vi är båda varandras första, men ibland undrar jag om han verkligen nöjer sig med att bara ha mig. Det känns inte så nu i alla fall. :(
Hoppas det gick bra!
Johanna Gudinge
Jag har varit med om samma sak med mitt ex. Skulle låna hans dator för att skriva ut cv en gång och då var en konversation med en tjej uppe. Kunde ju inte låta bli att läsa då när jag såg vad han skrev. Han skrev en massa olämpliga saker som att han gärna ville att dom skulle träffas och "ha kul", han frågade även om bilder, något jag inte heller tycker är okej om man är i ett förhållande. Förstod snabbt nu varför han brukade stänga in sig i datorrummet. Fick även reda på att han och en gemensam tjejkompis hade chattat och skickat intimbilder med varandra. Hon hade även skrivit till honom när jag var med henne på krogen…
När jag konfronterade så var det bara jag som gjorde fel som läste. Eller ja, allt jag gjorde var fel i princip, han vände alla mot mig. Han sa även att jag var för kontrollerande osv osv. Under vårat förhållande hade han massvis med konversationer med olika tjejer och tillslut så tröttnade jag efter att ha gett han måånga chanser så jag flyttade, klarar inte att vara i ett förhållande där man inte känner sig uppskattad. Sen tycker jag det är okej att ha vänner av motsatt kön, helt klart, men att skriva olämpliga saker och ragga på dom är inte okej.
Pratat med honom om det nu. Han sa lite som du #5 säger att det var mer fel att jag hade läst hans konversation och att det är olagligt. Att det är jag som är kontrollerande. Att jag förbjuder allt han gör. Sen att han bara skämtade med sin tjejkompis. Men jag tycker det inte är okej även om skulle vara något skämt. Ser inget roligt alls i det hela att skämta om att man ska ligga med sin tjejkompis. Efter att jag försökte förklara för honom att det fick mig att må dåligt i nästan en timme så sa han förlåt och att han förstod.
Fast jag vet inte..hur ska jag kunna lita på honom. För ett tag sen skrev han att han vill mysa med en annan tjej. Då var hans ursäkt att han hade skickat fel och mena till mig, och att han hade skrivit "skicka fel" i sms till den tjejen. För internet var segt så gick snabbare än på fb. Men när jag ville se sms:et hade han raderat alla konversationer med henne. Han sa att jag helt enkelt skulle vara tvungen och lita på vad han sa. Men det känns så misstänksamt när det han skrev hörde ihop lite med det hon hade skrivit innan. Plus han skrev aldrig med mig den kvällen för han hade inte tid för han var ute på sjön. Men med henne hade han tid och skriva.
Mina två närmaste vänner som även dom känner honom. Säger att dom inte tror han skicka fel. Ena tycker jag ska dumpa honom den andra att jag ska förlåta.
Kan inte förstå hur allt blir så komplicerat. Jag vill ju tro det bästa om min pojkvän. Allt är ju så bra annars. Vill så gärna tro att han bara sa ett dumt skämt eller att han skicka fel..
Jag var i en liknande situation med mitt ex. Först hittade jag nakenbilder på en av hans tjejkompisar på hans dator. Jag sa ingenting utan bara raderade bilderna (utan att han visste det, men såklart förstod han att det var jag som hade gjort det. Men han sa ingenting om det alls). Jag konfronterade honom inte utan mådde väldigt dåligt över detta.
Senare hittade jag en konversation mellan han och en annan tjejkompis. De skrev sexhistorier till varandra om varandra. Vad de ville göra med varandra och vad man ville att den andre skulle göra. Efter ett tag vågade jag konfrontera honom om det, varav han sa att det inte var på allvar. Han lovade att sluta. Vilket jag insåg senare att han faktiskt inte hade gjort..
Jag fortsatte att hitta skumma konversationer med tjejer på andra kontaktnät. Hittade även att han skrivit att: "Ja, vi kan prata för min flickvän ligger och sover", eller "Jag får vara snabb att klicka ner om hon kommer hit", eller liknande.
Bör även tilläggas att han var väldigt kontrollerande över mig och jag fick absolut inte göra som jag ville.
Idag när vi har gjort slut har jag insett att jag aldrig mådde bra i vårat förhållande. Redan när jag hittade de första bilderna efter redan ett halvår litade jag inte på honom och var alltid skeptisk. Vem pratade han med? Vad gjorde han? Vad ville han? Trots att han hela tiden älskade mig över allt annat och ville ha en framtid med mig. I 2,5 år höll jag ut, sedan gjorde jag slut och det var det bästa jag har gjort!
Idag är jag tillsammans med en annan kille. Jag litar på honom till 100%, mer än jag någonsin litat på mitt ex. Detta kände jag redan efter några veckor att det var något mer än det jag haft innan. Jag är aldrig skeptisk till vad han gör och jag VET var jag har honom. Den känslan går inte att övervinna någonting annat.
Jag säger inte att du ska göra slut. Jag säger att du ska tänka efter hur du vill ha ett förhållande. Kommer du någonsin kunna lita på din kille till 100%? Kommer du ständigt att leva med en skeptisk tanke till vem han träffar, vad han gör och vem han pratar med? Då kanske det inte är rätt, och oftast är de man tror man känner mest, de man känner minst.
Jag hoppas att ni löser erat problem. Jag finns på pm om du vill något. Jag vill verkligen hjälpa och förhindra att andra hamnar i samma situation jag var i.
Han har gjort fel, och han vet det. Men han verkar inte skämmas eftersom han skyller det på dig. Nej fy, jag hade inte förlåtit i alla fall. Han verkar inte ens tycka det finns något att förlåta? Det är lite skitstövel-varning är tycker jag alltså…!
Medarbetare på Skor iFokus
Du mår inte bra och lär säkert aldrig må bra i det där förhållandet. Det kommer bara att göra så att du mår sämre och sämre och det kommer att göra ont i dig hela tiden. Jag har varit där men såg till att ta mig ut ur skiten efter många om och men. Nu är jag äntligen fri och om jag någonsin får för mig att tvivla på att jag gjorde rätt så behöver jag bara tänka tillbaka hur dåligt jag mådde då jag var ihop med honom och så försvinner alla tvivel inom någon sekund.