Svart flytning/blödning
29/7 satte jag in en spiral i min livmoder, 28/7 tog min mens slut. Min kille och jag hade sex efter en vecka, och jag minns inte om han kom i mig/på mig eller hur det gick till, jag lägger inte sådant på minnet. Hur som helst har jag i tre dagars tid nu haft kolsvarta blödningar/flytningar. Jag har en molande värk i nedre buken och så fort jag googlar får jag upp "tidig graviditet - svart blödning". Det är väl omöjligt? Får sådan ångest nu.
Men om det inte är graviditet, vad är det då? Svart flytning/blödning är väl inte bra? Den är inte brun, den är SVART. Möjligtvis jättejättejättemörkbrun.
Hjälp?
Aldrig hört talas om så pass mörka blödningar/flytningar.. Tycker nog du ska ringa mvc imorgonbitti!
#1 Har du inte? :( Nu verkar det som att det har övergått i mörkröd blödning. Får ringa imorgon och höra!
Jaa, även om det går över till normal blödning så tycker jag att du ska ringa och berätta för dom hur det ligger till.. Kan ju inte vara nåt farligt, men bättre att vara på den säkra sidan :)
Ring och kolla. Hade jag varit du hade jag ring sjukvårdsupplysningen så fort det började eftersom det är ovanligt för dig med så mörk mens och det kom efter spiral. Kanske infektion? Risken för det ökar ju med spiral.
Och spiral är inte 100% säkert mot graviditet.
Gammalt levrat blod kan uppfattas som svart. Jag skulle absolut ringa och höra med någon då något verkar ha hänt.
#5 det är inte gammalt, det kommer på pappret och i tampongen som jag byter varje timma
Att blodet är svart betyder att det är levrat. Någonstans "på vägen" så har det stannat upp och hunnit att levra sig så att det kommer ut som svart.
Jag hade också kontaktat vården.
/Maria
#6 färskt nytt blod är rött inte svart. Det finns många ställen i livmodern/slidan där blodet kan "fastna" ett tag.
Men vad konstigt? Fast konsistensen är väldigt konstig också, i och för sig. Väldigt torr. Om jag "känner efter" är det snustorrt där inne :P Haha.
#8 åh, låter läskigt! fastnar det i livmodern, tro? det är som sagt väldigt torrt.
Försökte ringa idag men det var autosvar "vi har många som ringer så vi kan inte ta emot ditt samtal, försök igen lite senare" *klick*. Ja-happ….
Jag har lärt mig i och med min förlossning att det finns veck där inne som samlar upp blodet och att det då kommer ut senare.
Levrat blod känns lite som gele tycker jag, typ torr gele. (ursäkta detaljerna). Att du är torr där inne tycker jag tyder på att nått inte står rätt till. Hoppas du snart får kontakt med någon, trist att de bara har autosvar
Haha det är ingen fara! Min mamma är barnmorska så jag är härdad ut i fingerspetsarna. Det här är vardag för mig!
Alltså, det är så svårt att beskriva hur konsistensen är, men det är ju torrt… Torr gele är väl en ganska bra beskrivning. Men jag har ju inte ont i själva slidan, och har bara vanlig kraftig mensvärk (jag har endometrios så är van vid betydligt värre). Och jag är inte torr i själva vulvan - alltså utvändigt, utan bara inuti. Hmm… Får fortsätta ringa.
Det kanske blev en rispa i livmodern när dom satte in spiralen och det är det blodet som nu kommer ut? Jobbar livmodern för att få ut nått så får du ju mensvärk