Ont av fontänorgasm
Hej! Jag är 20 år och har haft två sexpartners i mitt liv.
Jag har i stort sätt alltid fått lite ont av mina fontänorgasmer, brukar kännas som en mindre urinvägsinfektion dagen efter och vara lite svårt att kissa då det svider.
Men nu så har jag en ny partner som ville få mig att komma och det var "många" år sedan sist. Jag fick tyvärr avbryta honom igår då det gjorde lite ont… Dagen efter (idag) så gör det jätte ont när jag kissar, känns som urinvägsinfektion och det har även kommit lite blod.
Under själva akten så brukar det vara en stark känsla, men dock skön. Man har ju fingrarna uppåt och fingrar mot urinröret (för min del iaf), men jag börjar bli lite smårädd för att fortsätta fontäna 😕
Någon som vet vad det kan vara? Tack
spontant låter det som två olika saker som sammanfaller så du blandar ihop det.
Det är nog inte dina orgasmer som orsakar smärtan i sig. Utan snarare så att den stimulans du behöver för att få dina fontänorgasmer gör att du får urinvägsinfektion.
Det är alltid risken med att röra urinrörets öppning, att man kan få in bakterier där som inte hör hemma och som orsakar uvi (urinvägsinfektion). Speciellt om området där blir gnuggat kan det bli små sprickor och sår i slemhinnan där det snabbt och lätt blir infekterat.
Därför tror jag att du helt enkelt fått en urinvägsinfektion och givetvis känns det mer just när muskulaturen runt urinröret aktiveras. Som det gör när du får orgasm eller kissar.
Samtidigt kan man få liknande uvi-besvär av endel könssjukdomar så som klamydia till exempel.
Därför tycker jag att du ska ta och boka en tid hos vårdcentralen/gynmottagning och kolla upp. Oavsett om det är uvi eller någon annan infektion kan du kanske behöva någon medicin. Och sedan lära dig hur du skyddar dig mot uvi i samband med sex.
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
#1 Tack för svar Tjeja :)
Jo jag vet att det är själva stimulansen som gör så att jag får ont. Klamydia har jag nyligen kollat upp efter att jag bytte partner, så det är troligen inte det. Om jag bokar tid hos dem, kan dom ge mig tips då eller kolla upp hur jag kan göra på andra sätt för att inte få ont? För generellt så brukar jag aldrig få uvi, förutom då vid stimulans av fontänorgasmer😐
Nu gissar jag på att stimulansen av urinröret kommer sig av att du för in fingrar i slidan och trycker uppåt. Kan det kanske vara så att du/din partner trycker för hårt? Det kanske går fortare att trycka hårdare, men har ni testat med lättare tryck under längre tid och se om det är någon skillnad?
Kan du bara komma vagnalt? Går det inte stimulera med klitoris och penetration samtidigt?
#3 Jo jag kände igår att det var för hårt 😕 Jag kan fontäna och komma på klitoris, att kombinera dem hade ju varit en idé 🙂
Räknas förresten "fontäna" som att komma vaginalt? För det har jag aldrig gjort.
#4 Det är värt att uforska. 🙂
Om du kommer av vaginal stimulering räknas det som vaginal orgasm. Fontän kallas det bara om man sprutar. 🙂
#5 Tack så hjärtligt 😃