Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettung-kvinna
Läst 1173 ggr
Anonym person 22
0

Kär - hjälp!!

Jag är en tjej på 17 år. Oskuld. I princip okysst. Av min omgivning hör jag dock ofta att jag verkar vara mogen. I vissa stunder känns det som att jag ska sprängas i tusen bitar p g a tryggheten och instängdheten när jag umgås med min familj, som om min själ skriker efter ensamhet eller tonårsliv, något jag egentligen aldrig upplevt. En ångest kryper sig inpå, eller rusar fram i farten och den går inte att stoppa. Mitt samvete lägger ett lock över - men min förtvivlade själ bubblar över i förskräckelse - och förtjusning. Jag är alltså kär sedan snart två år tillbaka i samma man. I en man som är betydligt många år äldre än jag. Men när jag är med honom så minskar ångesten, jag blir fri och lätt. Han bekräftar mig med sin blick och sitt sätt, men han älskar mig så klart inte. Problemet är att jag aldrig kan glömma honom och detta tär på mitt inre mer och mer. När tiden går och jag inte kan träffa honom är det som om ångesten blir starkare. När jag sedan träffar honom kan jag leva på minnet i många månader. Det är som att jag känner en särskild samhörighet med honom, som om han skulle vara min själsfrände. Jag vet att vi kompletterar varandra perfekt, men det räcker ju givetvis inte för att ett samhälle skulle acceptera. Han är dessutom den första som verkligen ser mig och uppskattar mig för den jag är. Med honom vågar jag vara mig själv. Jag är ju annars blyg. 

Min fråga blir: När ni tror gränsen mellan att tycka om mycket och älska går? Jag vet ju att han tycker om mig mycket. Han kanske ser mig som sin egen dotter. Men aldrig som en kvinna till honom. Hur ska jag glömma honom? Hur ska jag dämpa min ånger?? Det vore fantastiskt om ni vill bidra med era åsikter om detta dilemma. 

Mvh, 

"Jag som älskar sönder"

H-lena
1

Finns det inget sätt du kan prata med honom? Känns som att ni behöver reda ut det här, var ni står med varandra! För är ni på samma våglängd och har liknande känslor så kanske det kan funka? 🙂❤️

[Yllhilda]
1

Om han är din första kärlek kommer du aldrig glömma, och det är helt naturligt. 🙂 Jag var betuttad i en karl som var 35 år äldre än mig när jag var 15. 

Vad har ni för relation idag? Lärare/elev?

Anonym person 22
0

#2: Han är vän till min pianolärare och jobbar själv med musik. Det var så jag kom i kontakt med honom. Det dröjde nog några månader innan jag blev kär i honom. Men jag minns det första samtalet med honom, och hur lätt det var att prata med honom. Rädslan finns för att jag har missuppfattat hans känslor som vi kommunicerar genom musiken…

[Yllhilda]
0

#3 Tja, ett neutralt sätt att få veta om han skulle vilja lära känna dig närmare skulle vara att fråga om han vill umgås utanför skola och sånt. Som konsert eller liknande.