HJÄLP!!
Hjälp!! Slutade med p-piller för snart en månad sedan och är nu alldeles knottrig i pannan och har finnar på hakan. Har googlat detta och folk har skrivit att de har dragits med finnar i flera år efter att de slutat med p-piller! Hjälp!! Vad ska jag göra??
🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor
Det hände med mig efter att jag slutade med P - piller också … och det var för 2 år sen.. har dragits med finnar till o från enda sen dess.
I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truth
Åh… :( Har du något tips på hur man kan lindra i alla fall lite? :(
🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor
Well… någongång kommer det att släppa , allt kan bero på väder , hormoner, men jag tvättar ansiktet med tvål för fet hud , och sedan ansikts sprit, vanliga ansikts produkter, det tar ju självklart inte bort finnarna bara pang sådär tyvärr :/ Finnar kan man ju dras med till man är 25-30 om man har otur , vissa kan ha det hela livet tills man blir gammal . Men har du grov acne ska du nog kanske ringa en läkare om att få receptbelagt. Annars är det bara prova sig fram genom alla produkter..
I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truth
Jag vet att många (även jag själv) får mer finnar beroende på vad man äter. Sen är jag väldigt tveksam till att tvätta ansiktet med tvål då det oftast torkar ut huden så huden producerar mer fett som sen ger mer finnar och fetare hud, det blir en ond cirkel.
För mig funkar det bäst att först tvätta ansiktet med varmt vatten (så varmt man klarar, på gränsen till för varmt) tills huden inte längre känns fet. Sen växlar jag till kallvatten och sköljer av ansiktet med det. Varmt vatten öppnar porerna och kallt vatten stänger.
Har man stora problem med acne kan man precis som #3 skriver prata med sin läkare och få receptbelagd medicin utskriven.
Mvh Linn
Det finns ett medel som heter acnicyl på apoteket, det är skitbra mot finnar.