Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettgynekologsnack
Läst 1729 ggr
Valkyrija
0

Könssjukdomar?

Någon som vet om ifall man testar sig för Klamydia kan få svar på om man har andra könssjukdomar så om gonorré osv? Alltså om man gjort ett test som visat negativt för Klamydia. Kan de se annat också?

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Karmatarerskanise
0

Om man vill att dom testar för annat får man säga det när testet görs. Annars testas bara klamydia.

Valkyrija
0

Okej! Tack för svaret! :)

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.

Anonym
0

Standardtestet för klamydia och gonnoré är urinprov, och det är inte alltid de sjukdomarna visar sig på ett sådant prov trots att du har en av dem eller båda. Så ett negatvt provsvar där  behöver inte betyda att du är frisk…

Åsa S
1

Du anonyme är du säker på att standardtestet är urinprov? för jag har testat mig 2 gånger  mitt liv och ingen gång fick jag lämna nått urinprov överhuvudtaget.  Det man fick som klamydia och gonorrtest var ju en stor tops man stoppade upp i underlivet och sedan bröt av och stoppade i en behållare.

Karmatarerskanise
1

Även jag blev testad genom "tops".

bohan85
0

topsning av livmodertappen/långt in i slidan och urinprov tas i nuläget för klamydia, iallafall i Västmanland.

Valkyrija
0

Jag fick göra ett urinprov :/ Tack för alla svar :)

bohan85
0

Killar lämnar bara urinprov.