kliar i underlivet...
Jag blev av med min oskuld för en vecka sedan med min pojkvän som jag haft sedan några månader. Jag äter p-piller så jag tänkte att det var onödigt med mer skydd så han använde ingen kondom.
Men i förrgår började det klia runt slidöppningen och på blygläpparna… Nu är jag jätte rädd att jag fått någon skönssjukdom… Han har redan sagt att han inte har något. Men samtidigt vet jag inte om han har kollat sig eller bara tror att han inte har något. Han har legat med typ 4 andra före mig och han har använt kondom med alla förutom den första som han hade sex med senast för 1,5 år sedan typ.
Hur stor är risken att jag fått någon sjukdom? och vad för någon?? bör jag kontakta UMO?
Det behöver inte vara någon sjukdom, det kan vara bakteriefloran som spökar lite, då kan det klia , men gå och prata och be om att få göra test för klamydia etc, om du är orolig, inget att skämmas för egentligen, det kan ju hända vem som helst.
hoppas det löser sig oavsett . :)
I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truth
okej tack för hjälpen! Så det är ändå bra om jag går och undersöker? hur länge dröjer det att bli av med Svamp (om det nu är det) utan behandling?
Svamp kan gå över av sig själv och ska du behandla är det bästa att ta en kapsel vi munnen och låta bli att ha sex ett tag då man kan bli känslig ett tag. Ett tips är att köpa Femiflor, som du sväljer. Det hjälper bakteriefloran och om man bara har lite svampkänningar så brukar det ta det hela. Troligen var du inte tillräckligt upphetsad och våt, vilket gör att det bir friktion, vilket kan ge svamptillväxt, så ta det lugnt…och se till att ni båda testar er om någon vecka eller så:)
Annars kan lite naturell yoghurt hjälpa också, om det är Svamp :)
#4 Svamp går ofta inte över av sig själv uta kräver behandling
okej! Jag har fått en tid i morgon bitti. 'då kommer de alltså kolla mig där nere…? Jag har aldrig behövt gå till en gynekolog… hur går det till?? Jag är rädd…
Det är lugnt. De är proffs och vana, de gör ju såna undersökningar varje dag år ut o in. Lite genant eller "privat" kan jag tycka det känns att visa upp sina nedre regioner men det gör ju inte ont och går fort och så slipper du oroa dig sen.
#10 Okej jajo du har rätt, tack. Borde vara ganska smart att ha typ kjol eller klänning så jag slipper ta av mig byxor? :s
11 ja det kan kännas bättre :)
Och tänk på att dom ser underliv hela dagarna och har sett det mesta som finns att se.
Just Svamp är väldigt vanligt.
8# jodå det kan det ..om man bara gör rätt saker…det vet jag som ofta har känningar.
Menar just bara känningar, men ibland är utbrottet allt för stort.
11, slappna av är mitt tips, sen satsa på ha kjol eller klänning. Tror alla tycker det är lite pinsamt att visa sig o lägga sig i den stolen men undersökningen går snabbt och dom är proffs som sagt var ;)
Tack för hjälpen och stödet! Ni hade rätt, det var Svamp. Kändes ju lite konstigt att hoppa upp i gynstolen men det var faktiskt inte så farligt ju. :)