Svett lukt
Hejsan! Jag har ett problem som uppstod för kanske några månader sedan och det är att det har börjat lukta svett under mina armar. Vilket aldrig har hänt mig innan.. Jag har aldrig varit den som svettas mycket, speciellt inte så att det luktar. Jag har kunnat köra ett riktigt bra gympass utan att svetta speciellt mycket. Det är inte direkt så att jag svettas under armarna (så att jag känner det) det är bara att det börjar lukta, även om jag tvättat mig under armarna innan jag tagit på deo så efter ett tag börjar det lukta. Är det någon som har samma problem och en lösning till det? Jag använde Dove deo innan men den hjälpte verkligen inte, så bytte jag till Rexona men det verkar inte hjälpa så jätte mycket det heller.. Kan det var att man tar på för mycket deo? Jätte tacksam för svar!
Är du i tonåren? Övergångsåldern?
Testa ha med tvättlappar och dra över armhålorna när det börjar lukta. Och tvätta kläderna ofta eftersom lukt gärna sätter sig där.
Tonåren är 17
Inte ovanligt att man får förändrad kroppsodör någon gång under tonåren. Vet att flera av mina vänner hade samma problem.
Det vi äter påverkar också hur svetten luktar. Inget förändrat i kosten?
Ah okej hoppas det går över snart då!
Hm nej tror jag har ganska samma kost som jag alltid haft! Inget ändring som jag kan sätta fingret på nu i alla fall! Det ända är väl att jag har börjat äta mer typer av mat (jag är väldigt kräsen hehe)
Jag kan komma på två möjliga orsaker. Om du inte rakar dig under armarna så kan svett klamra sig fast vid håren och lätt börja lukta, om du inte hållt ordentligt rent.
Det skulle även kunna bero på vätsebrist. Både svett och urin får starkare lukt om man har vätskebrist.
Köp Vichy parfymfri deo på apoteket. Den är lite dyrare, men den är dryg och du luktar inte….jag luktar inte på ett och ett halvt dygn.
#5 Jag rakar mig så det är nog inte därför! Vätskebrist tror jag nog heller inte brukar alltid försöka se till att jag får i mig bra med vätska!
#6 Det kan jag ta och prova! Tack för era svar :)