Kopparspiral
Satte in min kopparspiral för ca 1 månad sedan under min mens.
Skulle fått min mens i måndags 7/7. Men den har inte kommit igång ännu. Det kommer lite bruna och rosa flytningar endast, är det normalt? Hur hade ni det i början när ni precis satt in kopparspiral.
Jag har dock mycket mensvärk och har väldigt svullna och ömma bröst. Har knappt aldrig haft mensvärk innan vid mens, men jag vet att det är en biverkning.
Kan tänka mig att det är en del biverkningar innan kroppen vänjer sig. Men man blir ändå lite orolig.
Är detta normalt? Hur hade ni det?
Har inte haft det själv men är barnmorska och en del upplever blodblandade flytningar ett par dagar innan mensen kommer igång när de har kopparspiral
Okej, då är det nog normalt, tack för svaret.
Men är det normalt att ha så kraftig mensvärk att man nästan börjar gråta? Det kommer i omgångar då och då, idag, mellan de "värkarna" så har jag molande värk. Dock har jag fått lite mens, som inte riktigt liknar mens.
en del får kraftigare mensvärk, men har du riktigt rejält ont kan man ju fundera om den sitter rätt/är på väg att stötas ut.
Det känns bättre nu, mensvärken har blivit "mildare" och mensen har kommit igång. Tack för svaren :)