Pms - dålig mage
Jag vet inte om frågan är på rätt ställe. Men iallafall några dagar innan mens får jag superont i magen (inte mensvärksont utan du-har-ätit-nått-olämpligt-ont). Vilket resulterar i många toalettbesök och diarré. Vad kan jag göra? Jag står inte ut. Ska börja med p-ring snart (efter att ha provat igenom många prev.medel) kan det minska/ta bort detta fruktansvärda obehag?
Magen brukar komma igång vid mens vad jag vet. Jag brukar inte få ont men jag går på toa och gör nr 2 mycket oftare. Tror det är ganska normalt men det är ju inte bra att du får ont :/
🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor
Jag får nästan alltid problem med illamående, magont, diarré och gaser vid mens. Har inte märkt någon skillnad när jag haft p-piller eller p-ring.
Jag har en Mn8 och den lugnar min mage jätte mycket och tar bort mensvärken

#1 Smärtan är olidlig, får yrsel av den, funkar ju när man är hemma och kan lägga/sätta sej, men värre om man är på jobbet eller så…
#2 usch! det var inte det jag ville höra ;)
#3 Vad är en Mn8?
Jag har ingen mens smärta mer efter att jag skaffade p ringar. Så har du tur fungerar det för dig me:)

#5 Jag hoppas!!
har haft samma problem här, jag äter p piller och det gör tyvärr ingen skillnad.
jag brukare få jättesuper ont , mådde illa och bajsade säkert tio-femton gånger på en dag… jätte jobbigt! detta skedde antingen innan,under eller efter mensen, jag talade med min barnmorska och det finns inget att göra åt det sa hon, mer än att stå ut…
jag brukar dricka samarin, äta imodium och nouvalucol när detta händer, men det händer all med sällan nu som tur är, tror man "växer ifrån det" mer eller mindre!
Stå på dig,annars gör någon annan det
www.nouw.se/fuckingfuckface

Men jag är ju redan 30 och problemet har precis börjat ju, jag tänkte inte bli äldre 😃
Verkar dock som om det bara var en dag denna månaden, förra månaden var det tre! :o
Kan det vara så att min kropp (som inte är van vid att ha mens pga p-spruta) protesterar nu när jag försöker få den att funka som vanligt innan jag börjar med p-ring?
8 Man har också olika menssymptom genom livet. Känner en som plötsligt fick menssmärtor först vid 40.
Jag blir alltid akut dålig i magen dagarna innan mens/början av mensen. Det brukar jag ta som ett säkert täcken på att den är på gång. Men då mår jag inte illa och blir yr som du. låter jobbigt :/

Jag trodde mensen skulle komma igång igår då jag blödde, men det blev bara som en mellanblödning typ. Kan den inte bara dra igång så det är avklarat?