Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettfysisk-hälsa
Läst 1294 ggr
Scorpio97
1

När man solar

Är det mindre risk att bränna sig om man ligger i vattnet jämfört med på stranden? Har ett vagt minne av att jag har hört det förr i alla fall, men tycker det låter lite märkligt. Någon som vet?

Jag äter nämligen mediciner som gör att jag inte får sola. Har inga problem med det, eftersom jag ändå inte tycker om att sola. Däremot älskar jag att bada  havet, och då är det ju lite tråkigt att undvika det också.

//Jessie

-Aida-
1

Jag är känslig för solen, så fort jag går utan långärmat så blir jag röd bränd men så länge jag stannar i vatten har jag inga problem, du kan gömma dig under handduk när du ska vila på stranden eller så, ta med parasoll och grejer ha en ordentlig picknik, åååh nu vill jag ut och åka!

vallhund
0

Vatten filtrera inte bort de skadliga strålarna, man kan bada i T-shirt.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Scorpio97
2

#2 I så fall måste jag ju bada i långärmat och långbyxor, en t-shirt skyddar ju inte hela kroppen..?

Men tack för svar i alla fall (: Får försöka bada på kvällen när solen inte är så stark då, och stanna inne under dagen.

//Jessie

Portie
1

Jag brukar bli mer bränd när jag badar

Gronstedt
1

#3: Axlarna och ryggen är för det mesta ju närmare ytan när man badar. Solstrålarna tränger inte ned så värst långt.

Karmatarerskanise
2

Vatten reflekterar solen och man bränner sig lättare. Så bada på kvällen när solen är svagare.