Spiral
Jag är så grymt trött på att ha mens och behöva ha ont 3 veckor före mensen kommer. Just nu använder jag Prionelle vilket gör min mens regelbunden men tar inte bort mensvärken. Jag är 20 år gammal och min äldre syster som är 31 rekommenderar att jag sätter in en spiral så slipper jag mensen. Jag planerar att ha barn i framtiden och såvitt jag vet så är det bara att ta ut spiralen när man ska börja skaffa barn om jag förstått det rätt.
Finns det några risker med spiral när man är så ung som jag är?
❝ The truth is rarely pure, and never simple. ❞
Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.
Det enda som dom sa till mig som risk var att den kan krångla mer när man inte har barn då man har trängre livmoder.
Det finns inga garantier för att du slutar ha mens om du skaffar spiral. En del får mer mens, en del mindre och en del ingen alls.
Jag blödde oavbrutet ett halvår tills jag gav upp och fick hormonspiralen urplockat. Så så kan det också vara …
Okej… Men om jag absolut inte vill ha mens, funkar minipiller då? Vet att min andra syster i Finland kör på minipiller och hon har ingen mens alls.
❝ The truth is rarely pure, and never simple. ❞
Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.
Fungerar på olika sätt på olika personer.
Man får testa sig fran