Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 797 ggr
whysoserious
0

Hormonspiral

Min mamma använder hormonspiral och tycker att det vore sååååååå himla bra om jag också gjorde det. Äter p-piller för tillfället (gestrina) vilket har fungerat bra, förutom att jag fått en del acne och överväger nu andra alternativ.

Funderade på spiral redan innan jag började med piller (ätit de i lite mer än 2 månader nu) men vågade inte riktigt, kändes bäst att testa något lättare till en början liksom :)

Det jag undrar mest över är det lilla snöret som kommer att hänga i slidan. Är det så att snöret känns av under samlag för er? Det vill jag absolut inte att det ska göra. Utöver det så verkar spiral vara perfekt för mig! Men som sagt, ni som har spiral, känner er pojk av snöret vid samlag? :)

emeliiiiieee
0

Min pojk kände av tråden en gång. Sen klippte jag den kortare, sen känner han inte av den! :)

obstitant
0

Om man har otur kan det stickas lite i början om längden inte blev riktigt bra och tråden ligger lurigt. Som #1 säger kan en barnmorska korta den om man skulle få besvär av den (eller snarare om den man har sex med har besvär av den). Men trådarna brukar också mjukna efter ett tag och liksom linda sig runt livmodertappen, så sen brukar de inte kännas alls.

teardrops
0

Min kille känner inte av den alls!

Loris M
0

Min man har aldrig sagt något och jag har haft hormonspiral i 15 år.

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

whysoserious
0

Tack för svaren :D #1 okey så du gick till ungdomsmottagningen då eller klippte du den själv?

emeliiiiieee
0

Gick till ungdomsmottagningen och fick den klippt :)