Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 650 ggr
Jetaime
0

Mensen är sen..

Hm. Jag sitter i ett litet dilemma och känner att jag bara vill skriva av mig (självklart kommer ingen här kunna svara på exakt vad det är eller vad det är som gör att det är som det är men lite "respons" är väl inte fel). Hur som helst för att fatta mig kort så äter jag p-piller, och hela min "mensrad" är käkad nu men jag har inte fått någon mens än… Börjar bli lite orolig att det är något så tokigt som att jag är gravid (jag har haft oskyddat sex). Men samtidigt så tänker jag att jag VET att både jag och min kropp är väldigt stressade just nu och att det kan vara nått sånt som strular… Men att FÅ mens har aldrig varit några problem hos mig tidigare. Gah! Jag blir lite tokig.

Hur länge tycker ni att jag bör vänta innan jag kollar upp detta? Hur mycket tålamod bör jag ha innan jag kan förvänta mig att det borde hända något?

molam
0

Allt jag vet är att 4 av mamma 9 ungar kom trots P-Medel Moster hade koppar spiral i när hon fick en av sina döttrar (Denne kom ut med koppar Spiralen i handen) så har du inte fått nån mens ännu trots din mensrad så kan det vara nått att tänka på, speciellt om du inte brukar ha problem att få mens.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Jetaime
0

#1 Jo jag känner lite detsamma faktiskt. Jag hoppas verkligen att jag slipper utsättas för en sådan situation trots att man är medveten om att risken finns.

molam
0

Jag skulle säga, vänta en Vecka Till, har inte mensen kommit då, kolla upp dig ^^

Karmatarerskanise
0

1 Man brukar väl plocka ut spiralen så fort man blir gravid? 

Ts vänta nånvecka till. Komme inte mensen så gör ett grav test.

molam
0

#4 Jag tror det men vet inte varför moster inte gjorde det, för hon har sagt att ungen har kommit ut med Spiralen i handen

Karmatarerskanise
0

Låter ganska otroligt ;)

Dels så ökar risken för missfall om man har spiralen kvar, dels så borde spiralen komma ut före bebishänderna.

Jetaime
0

#4 Ja, får väl ta och göra det…

bohan85
0

#4: Man kan plocka ut den tidigt i en graviditet men om det gått längre tror jag inte man gör det..

Jetaime
3

Nuså! Idag kom den :) kommer dö av mensvärk, men rätt tacksam just nu!