Klimakteriet?
Ja är 42 slutade med p spruta för ca 4 månader sen. Har inte fått mensen tillbaks men som ja förstått kan de ta tid. Men jag har fått sådana svettningar ja blir fört varm ren rinner de av mig kan vakna dyblöt. De känns nästan som ja har kronisk feber. Känner mig nedstämd inte deperimerad bara låg. Har ingen ork vissa dagar. Eller kan de vara så att kroppen ställer om sig efter p sprutan.
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.
Har ingen erfarenhet av p-piller eller p-spruta. Men på din beskrivning så låter det inte så himla kul. Du borde söka för detta, så du vet vilket det är. Kan ju vara vilket som.
Jag hade en arbetskamrat en gång som kom i klimakteriet redan när hon var 35. Det är till viss del ärftligt så du kan ju ta reda på när kvinnorna i din släkt kom i klimakteriet.
Hoppas du får hjälp
Tack för ditt svar. Ja har vare på vårdcentralen i dag. O tagit lite olika prover. Fast man får ju inte svar direkt.
Någon som varit i klimakteriet som vill berätta om hur de var? Om ni fick någon medicinsk hjälp som var bra? Min mamma opererade bort livmorden tidigt så hon vet ju inte. Mina kompisar har ju inte kommit dit än.
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.
jag fick p spruta när jag var 19 och tog den kanske tre gånger innan jag sluta med den å började med p piller. Men jag gilla inte alls p-sprutan.. När ja sluta me den helt fick ja vänta 4 eller om d va 5 månader på mensen så det blev nått knäppt där. Men svettades gjorde jag inte. Jag tror inte du är i klimakteriet. Men inte bra att du mår som du mår..