P-piller
Av min barnmorska fick jag p-piller kallad abelonelle nåt sånt osäker på stavning, detta är min första gång på p-piller och fick dom noga utvalt efter mina behov, idag är andra dagen jag tar dom och jag har spytt mycket, känt mig super kall och super varm samtidigt, ligger under både filt och täcke, är de normalt att känna så i början?
Säger också ring 1177. Äter själv dessa men har inte haft några som helst märkbara biverkningar.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Instämmer, illamående o kräkningar förekommer som biverkningar.
http://www.fass.se/LIF/product?userType=0&nplId=20090611000029#side-effects
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Tack för hjälp, har spytt hela kvällen
Det bör inte hända vid p-piller nej. Men det är en av de ovanligare biverkningarna. Håller med om att du bör ringa 1177 om du inte redan gjort det.
Tänk på att du även kan ha dragit på dig en vanlig influensa också!
Medarbetare på Skor iFokus
#5 Bör inte hända? Det kan man ev påstå om biverkningen är sällsynt, vilket den inte är. Eller inte ens finns med på rapporterande biverkningar.
Hela mitt senaste meddelande kom inte med av nån anledning <<
1177 sa att jag skulle ha uppsikt, blir de värre får jag ringa min barnmorska och byta märke, men jag skulle ge pillrena en chans att hinna vänja kroppen vid de, dom sa att de kunde ta ett par månader innan man visste säkert om man funkar på dom eller inte.
De är i alla fall bara kräkningar och illamående jag får av pillrena, är glad att jag inte fått nå andra biverkningar, men kan tänka mig att p-piller blir en väldig förändring för kroppen.
#6 Biverkningarna var mycket sällsynta (kräkningar) och temperaturförändringar fanns inte med ö.h.t. Så det bör faktiskt inte hända nej.
#8 Bara att läsa innantill i länken. Illamående klassas som vanligt, kräkningar som mindre vanligt, inte sällsynt. Temperaturförändringar är vanliga med väldigt många av de olika biverkningarna som finns listade.
#9 Jag läste inte din länk då den är för vårdpersonal. Jag läste istället bipacksedeln. Jag står fast vid att man inte BÖR få feber av p-piller då de inte nämns bland biverkningarna. Sen skriver även TS att det inte var av p-pillerna hon fick febern heller.
F.ö. förstår jag inte varför du känner ett behov av att göra personliga påhopp. Ord skadar, även bakom skärmen, tänk lite innan du skriver.
Till TS tycker jag det är bra att du ringde. Det blir säkert bra! Hoppas du känner dig bättre redan!
#10 personliga påhopp anmäler man till sajtvärd/medarbetare, har du gjort/missat det? Att påstå att jag gör det är däremot kränkande o ett påhopp i sig.
Jag mår bättre idag, har haft illamående men inge mer temperatur förändringar, kunde till och med äta blodpudding och yoghurt. :D
Får se hur jag mår ikväll om jag klarar mig helt från att kräkas.
#12 Håller tummarna för att det skall fortsätta bli bättre!
#12 Hoppas det var något tillfälligt som kanske inte alls berodde på p-pillren då.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Vad skönt! Det kanske bara var ett dumt virus du fått!
Jag har inte mått dåligt på hela dagen, de har gått jätte bra, tack alla för ert stöd. :D