Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 734 ggr
Lexie82
0

Mellanblödningar?

Det verkar som att jag har mellanblödningar.. Är dock inte säker på att det är vad det är, för det är så lite.

Det är som bruna flytningar. Något jag aldrig varit med om förut, och då är jag ändå 32 år gammal! Jag har haft de här bruna flytningarna till och från i en vecka nu.

Jag äter p-piller och har inte missat något piller. Däremot har jag hoppat över mensen de senaste två månaderna, men det är inte ovanligt att jag gör så, och barnmorskan sa att det inte var någon fara att göra så, sist jag var där.

Jag är sexuellt aktiv med en stadig partner?

Är det någon som känner igen det här och vet vad det är? Är det bara en mellanblödning, och varför får jag den i så fall?

bohan85
0

Ibland kan det bli så att när man hoppar över mensen, även om man gjort det förut och det gått bra.

Annars om du är säker på att du inte har en könssjukdom (du skriver ju att du har fast partner så antar att det redan är grönt) så skulle jag be barnmorskan ta ett cellprov om det inte nyligen är gjort.

Är allt detta ok och det inte slutar om du har blödning en gång i månaden skulle jag söka läkare.

Kan du se något mönster? ex blöder du efter samlag?

Lexie82
0

Nope, det har varit några gånger den senaste veckan bara. Men jag läste att det ibland kan bli så om man skjuter på mensen för mycket, så det är väl helt enkelt kroppen som talar om att det är på tiden nu.