Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettskönhet-och-mode
Läst 7622 ggr
Anonym
Anonym
0

Troskant!!

Jag tycker det är ett problem med att alltid ha en troskant. Tycker att man ser det oavsett vad jag har på mig.

Vilka slags trosor ska man ha för att slippa det?

[Tuulikki]
5

String?

Anonym
Anonym
1

#1 Tycker inte alls om hur det känns, tycker det är oerhört obekvämt så jag vill helst avstå det. 🙂

[Tuulikki]
2

Då har jag för mig att det finns trosor utan sömmar som alltså ska synas mindre, men har inte provat själv :)

Jag använder mycket spetstrosor och tycker troskanten syns genom jeansen betydligt mindre än exempelvis bomullstrosor :P

Anonym
Anonym
0

#3 Okej, vart brukar du köpa trosor? 😂🤔

[xMondSy]
0

Pierre Robert som de gör reklam för på tv är ju utan sömmar, de ska väl kunna köpas i en vanlig matbutik har jag för mig. Kanske inte billiga, men då känner du dig snyggare iallafall :-)

Anonym
Anonym
0

#5 Okej, har sett att Lindex har trosor utan sömmar, tror ni dem är nåt att ha?

[Tuulikki]
0

H&M och Gina Tricot! Denna modell och även denna funkar bra :)

Anonym
Anonym
0

#7 Okej, kan du länka från H&M? Har tyvärr inte tillgång till Gina tricot. :)

[Tuulikki]
0

Här är en variant som liknar. Hittade inte just den typen jag har men kanske finns fler sorter i butik :)

[Devya]
0

Jag skulle nog rekommendera strings. För mig brukar det annars synas fast jag använder de utan sömmar eller spetstrosor men det beror ju på vad för sorts kläder man har på sig! :)

Strings är väldigt obekvämt i början men man vänjer sig. De är iaf en räddning för mig då jag ska ha en tajt tunn kjol eller yoga-pants. :)

[Thiah]
1

Eller så försöker du gå utan trosor. Bra för underlivet att luftas lite :D

JustMySelf
0

Laserskurna trosor är jättebra, de är utan sömmar och kanten syns inte. Har några själv då jag behöver det under vita ridbyxor när jag tävlar. Finns på Åhléns och Twilfit, kanske även Lindex :)

-Aida-
0

Jag har aldrig haft någon troskant, jag använder byxor med höga kanter som täcker hela midjan.

Scorpio97
0

Jag har aldrig ens tänkt på att troskanten syns igenom kläderna. Har alltid bomullstrosor (: 

Men jag har hört att dom söm-lösa trosorna på HM är bra, var en klasskompis som provade dom och var väldigt nöjd.

//Jessie

[xMondSy]
2

#13 troskanten hon menar är när det syns längsmed sidan av rumpan eller på, inte överdelen av troskanten :) 
Typ när du har jätte tajta tunna byxor och du ser själva utformning av trosan på rumpan :)

Anonym
Anonym
0

#15 Exakt så menar jag! :)

Hatar att man ser konturerna av trosorna.

Scorpio97
6

Fast om man inte ser konturerna, så kommer ju folk förmodligen anta att du går utan trosor då? (: 

Om nu folk brukar fundera över det. Jag har faktiskt aldrig tänkt på att man ser konturerna, varken på mig själv eller andra. Tycker inte det gör något heller.

//Jessie

Anonym
Anonym
0

#17 Okej, men som jag skrev i mitt första inlägg är det ett problem för mig. Jag vill inte att den syns för att jag tycker det ser fult ut. Det är min personliga åsikt och så tycker jag om mig själv. Jag bryr mig inte om andra har synliga troskanter men när jag har det känner jag mig osäker.

Scorpio97
1

#18 Jag förstår (: Om det är problem för dig är det självklart att du ska försöka hitta en lösning.

//Jessie

Anonym
Anonym
0

#19 Jo, ville inte att min text skulle vara som ett påhopp eller nåt, menade inget illa alls. Jag ville bara förtydliga att jag vill göra nåt åt det, inte acceptera det som det är. :)

Anonym
Anonym
0

#17 Jag brukar faktiskt lägga märke till det hos andra och speciellt om de har otroligt tajta och tunna byxor. Det är ju väldigt knasigt att jag ens lägger märke till det men jag gör det och då brukar jag konstigt nog fundera om de inte gillar strings/sömlösa trosor eller om de råkar ha mens. Jättedumt! Men så tänker jag. :)

Scorpio97
0

#21 Ja, det är ju olika vad man märker, tycker inte det är knasigt (: Jag kan märka om någon har väldigt färgglada trosor så dom syns igenom byxorna, annars är det inget jag tänker på. 

Jag har oftast rätt tunna tajts i skolan, så min troskant syns förmodligen rätt tydligt. Det är ganska nyligen som jag börjat med tajts, förr hade jag alltid mjukisbyxor, så det kan ju vara därför jag inte tänker på det. Jag är helt enkelt inte van vid att behöva "oroa" mig, för om man har mjukisbyxor så syns det ju ändå inte.

//Jessie

JustMySelf
1

Jag tänker inte så ofta på synliga troskanter men visst har jag lagt märke till det någon gång. Däremot tror jag absolut inte att någon skippat trosorna bara för att man inte ser kanten (#17)

[silkesnosen]
0

Jag brukar satsa på hipsters , med troskant. De brukar synas lite mindre. Annars finns det ju mellanting mellan tanga och strings, som jag kan stå ut i en stund om jag skulle ha en extremt tajt kjol eller liknande…men string aldrig i livet!

The_pearl
0

Det finns trosor på både h&m å lindex som är utan såna kanter. Köpte 2-pack på h&m för 2 veckor sen, hipsters, har för mig de har vanliga också. Kostade typ 80 kr. Lindex hade både string, hipsters å vanliga trosor. Och dom är såna osynliga som du vill ha! :) Länk till dom på h&m http://m.hm.com/se/product/28649?article=28649-C